صفحه یادداشت اسماعیل کهن سال

دندان درد و درمان آن در چند دقیقه

دندان درد و درمان آن در چند دقیقه

یکی از مهم ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان ها تغذیه می کنند و از خود اسید هایی را تولید می کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می برند.

تصویر کوچک(اجباری): 
دندان درد
Share

نقش ریاضیات در فیزیک

نقش ریاضیات در فیزیک

فیزیک را علم شناخت علوم طبیعی و ریاضیات را زبان علوم طبیعی می دانند. آیا از این بیان نتیجه می شود که فهمیدن و فهماندن فیزیک بدون ریاضیات امری محال و نشدنی است؟

تصویر کوچک(اجباری): 
فیزیک - Physics
Share

انتخاب شارل دوگل، بعنوان رییس جمهور فرانسه(1958میلادی)

شارل آندره ژوزف ماری دو گل(Charles André Joseph Marie de Gaulle)، در سال 1958 میلادی برای یک دوره هفت ساله به عنوان نخستین رییس جمهور جمهوری پنجم فرانسه انتخاب شد . ژنرال دو گل سیاستمدار برجسته فرانسوی ، توانست در مراحل نهایی جنگ جهانی دوم ، نقش حساس و تعیین کننده ای برای کشورش ایفا کند . وی با برخوردی واقع بینانه مساله الجزایر را در سال 1962 حل کرد و در سال 1965 میلادی برای بار دوم به ریاست جمهوری فرانسه رسید .

 

 

تصویر کوچک(اجباری): 
شارل دوگل,Charles Andre Joseph Marie de Gaulle,گنجینه تصاویر ضیاءالصالحین
Share

درگذشت حکیم و ریاضی دان؛ میرزا عبدالله ریاضی(1311 هجری قمری)

میرزا عبدالله ریاضی، افزون بر ریاضیات، در نجوم، طب قدیم و الهیات نیز صاحب نظر بود. میرزا عبدالله ریاضی هم چنین در هنر خطاطی، استادی چیره دست بود و خط نستعلیق را به زیبایی تحریر می کرد. از جمله آثار خطاطی او می توان به تحریر کتاب مفاتیح الحساب اثر غیاث الدین جمشید کاشانی اشاره کرد.

تصویر کوچک(اجباری): 
میرزا عبدالله ریاضی,ریاضی دان معروف,منجم برجسته,ریاضی دان مسلمان,خطاط برجسته,گنجینه تصاویر ضیاءالصالحین
Share