آغاز همایش دو روزه آموزشی گروه های تبلیغی سراسر کشور

گروه تبلیغی اعلام کرد؛

به گزاش خبرنگار ضیاءالصالحین، نخستین همایش آموزشی و توجیهی گروه های فرهنگی تبلیغی سراسر کشور با حضور مدیران گروه تبلیغی ضیاءالصالحین از صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جمکران آغاز شد.

در شروع این همایش حجت الاسلام اسماعیلی کارشناس معاونت تبلیغی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت برگزاری همایش امروز عنوان کرد: این همایش با هدف انتقال تجربیات و گسترش فعالیت های گروه های تبلیغ برگزار می شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشات آماری افزود: در حال حاضر بیش از 504 گروه تبلیغی در معاونت تبلیغی حوزه های علمیه کشور مشغول به فعالیت هستند که بیش از 5 هزار نفر در این گروه ها به فعالیت تبلیغی می پردازند.

در ادامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت تبلیغ بیان کرد: تبلیغ مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه است و ابلاغ پیام وحی و ارزش های دینی بر دوش طلاب و روحانیان قرار دارد.

وی ادامه داد: آسیب هایی در مسیر تبلیغ وجود دارد که می تواند جریان تبلیغ را تهدید کند که باید با تلاش، مجاهدت و حرکات جهادی، این موانع را از پیش رو برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور به عنوان دیگر سخنران این همایش با اشاره به مزایایکارگروهی و فعالیت های تبلیغ گروهی اظهار کردند: لازمه کار گروهی، اعتقاد به تأثیرگذاری آن است و فعالان این عرصه باید به این موضوع ایمان کامل داشته باشند.

از جمله مزایای کارگروهی که ایشان ذکر کردند:
1.
اصلاح روحیه استکباری 2. تمرین مدیریت 3. زمینه بروز خلاقیت و ابتکار 4. ایجاد زمینه برای بدست آوردن تخصصهای خرد(نوعی تمرکز تخخصی) 5. نقدپذیری و هم افزایی افراد 6. هدفمندی(تعیین هدف غایی که هدایت باشد) و بازخورد(بررسی ارزشی برای بهتر شدن کارها) 7. تمرین اخلاص

وی تصریح کرد: آفت هایی مانند:
1. 
رقابت ناسالم،2. دخالت در زمینه های فراوان(تعدد کارها)، 3. دریافت کمک های مردمی به صورت ناسالم(ابراز فقر و ...) و برخی آسیب های دیگر ممکن است در مسیر تبلیغ وجود داشته باشد که باید با دقت نظر این مشکلات را مرتفع کرد.

در ادامه حجت الاسلام مردان پور مدیرکل تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه به تشریح اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش، هم افزایی، انتقال تجربیات و همفکری و همکاری گروه های تبلیغی در راستای گسترش فعالیت های تبلیغی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 500 گروه با 5 هزار مبلغ در سراسر کشور در حال فعالیت تبلیغی جهادی هستند که اگر هر کدام از این گروه ها بتواند یک شهرستان را زیرپوشش تبلیغ قرار دهد، مشکلات جامعه در مسائل اخلاقی، معرفتی و همچنین آسیب های اجتماعی مرتفع می شود. ایشان در ادامه به تصویب شورای رسیدگی به اعطای مجوز از سوی شورای عالی حوزه های علمیه اشاره داشتند نیز از رفع موانع همکاری با مرکز خدمات خبر دادند.

این همایش در روز اول در عصر نیز با جلسه کارگاهی حجت الاسلام استاد اسماعیلی تحت عنوان «تبدیل و تاثیر باورهای دینی مخاطبین به عمل» ادامه و به پایان روز اول خود رسید.

حجت الاسلام نبوی

همایش دو روزه آموزشی گروه های تبلیغی سراسر کشور

Share