به حقوق بشر غربی، فرصت جولان ندهیم

سید حسین سیدی
کشتار مسلمانان میانمار

جنایت این روزهای دولت میانمار بر ضد مسلمانان مظلوم و بی پناه این کشور، یک بار دیگر، دروغ بودن گفته های مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد. مدعیانی که به زعم خود، بالاتر از حقوق انسانها، دفاع از حقوق حیوانات را نیز در کارنامه ی خود دارند و برای به گل نشستن نهنگ ها، تبلیغات وسیعی به کار می اندازند، اینک با دیدن و سوزانده شدن مسلمانان میانمار، یا سکوت اختیار کرده اند و یا تنها به به تاسف ظاهری(که اغلب برای فریب افکار عمومی دنیاست) اکتفا می کنند. کشورهای اسلامی نباید با سکوت خود در برابر این فاجعه، اجازه جولان بیشتر به حقوق بشر غربی دهند.
خدای بزرگ درمورد دشمنان اسلام می فرماید:
«ما يَوَدُّ الَّذينَ‏ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِكينَ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْكُمْ مِنْ خَيْرٍ مِنْ رَبِّكُم؛ هرگز كافران اهل كتاب و مشركان مايل نيستند كه بر شما (مسلمين) خيرى از جانب خدايتان نازل شود.»[1] اگر مسلمین رفتار خود را با دشمنان خود و دشمنان اسلام  بر اساس این هشدار قرآنی هماهنگ می کردند، اینک شاهد این همه تبعات ناشی از هجوم نرم و سخت آنها به مسلمین(مخصوصا در خاور میانه) و نیز روحیه عداوت مشرکانی مثل بودایی های افراطی نسبت به حقوق  مسلمانان مظلوم میانمار نبودیم.
در آیه دیگری از قرآن می خوانیم: «ها أَنْتُمْ أُولاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَ لا يُحِبُّونَكُمْ وَ تُؤْمِنُونَ بِالْكِتابِ كُلِّهِ وَ إِذا لَقُوكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنامِلَ مِنَ الْغَيْظِ؛ شما كسانى هستيد كه آنها را دوست مى‏داريد؛ اما آنها شما را دوست ندارند! در حالى كه شما به همه كتابهاى آسمانى ايمان داريد (و آنها به كتاب آسمانى شما ايمان ندارند). هنگامى كه شما را ملاقات مى‏ كنند، (به دروغ) مى ‏گويند: «ايمان آورده ‏ايم!» اما هنگامى كه تنها مى‏ شوند، از شدت خشم بر شما، سر انگشتان خود را به دندان مى‏ گزند»[1] پیام این حدیث برای ما مسلمانان، در همه زمانها مخصوصا در این سالیان اخیر، این است که ای مسلمانان، چندان فریبنده گفته های دشمنان اسلام  در همه زمینه ها از جمله در مورد حقوق بشر و صلح و غیره نشوید؛ زیرا که دشمنان اسلام شاید در ظاهر، خود را با شما هماهنگ نشان دهند(برای منافع تجاری و...) ولی در فکر نابودی و تخریب شما هستند.
یک مثال از دروغ گویی سازمانهای جهانی: سالهاست که سازمان ملل برای ایجاد صلح در سوریه و یمن، تلاش می کند اما دستاورد قابل توجهی نداشته است. این سالها بارها می دیدیم که سازمان ملل تنها هر وقت که تروریستها در سوریه نیاز به تجدید قوا داشتند، دست به کار می شد و  حرف از صلح و خویشتن داری می زد؛ اما در  مواقعی که تروریستها مردم بی دفاع را می کشتند و موفق به اشغال جایی می شدند، سکوت مرموزی بر سازمان ملل حکمفرما می شد. اینک نیز در مورد مسلمانان میانمار، اگر سازمان ملل، جنایات بوداییان افراطی را محکوم کند، باز هم مثل قضیه سوریه خواهد بود.
دلخوش بودن به حقوق بشر غربی، پرورش دهنده امثال شیرین عبادی
ما نباید چندان از رییس جمهور میانمار که جایزه صلح نوبل را گرفت، انتظار صلح طلبی واقعی داشته باشیم. اما از کشورهای مسلمان انتطار می رود که با سکوت خود، عملا به صلح و حقوق بشر دروغین غربی تن در ندهند.
الحمد الله ایران اسلامی، همواره در دفاع از  مسلمانان پیشتاز است، و بر ضد حقوق بشر دوگانه غربی، موضع قابل قبول داشته است، و البته دشمنان اسلام در پی این هستند که از طریقهای مختلف، این پیشتاز بودن را به چالش بکشانند. اهداء جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی در سالهای قبل، در  راستای همین مطلب بود. این جایزه به این خاطر به او اهدا شد که در خدمت پیشبرد حقوق بشر غربی، آنها را کمک کند. آیا در این سالیان کشت و کشتار در منطقه، جنایات تروریستها را محکوم کرد؟ آیا خشونت علیه مسلمانان بی دفاع و آواره میانمار را محکوم می کند؟ و  خلاصه دنیای غرب در پی این است که به طریقهای مختلف، از میان کشورهای اسلامی، کسانی مثل شیرین عبادی را برای پیشبرد اهداف حقوق بشری خود، جذب کند. 

پی نوشت:
1ــ آیه 105 بقره
2ــ آیه 119 آل عمران

Share