برای مقابله با جریان های انحرافی باید کار فرهنگی کرد

آیت الله العظمی سبحانی:
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار دانش پژوهان شرکت کنده در دوره «آسیب شناسی جریان های انحرافی فعال» با تقدیر از برگزاری چنین دوره‌ای از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهارداشتند: چنین اقدامی یقیناً از سر دلسوزی بوده و تصمیم درستی است و بنده از کار شما بسیار خوشحال شدم.
رئیس موسسه تخصصی امام صادق(علیه السلام) در توصیه های مهم خود در خصوص آسیب های جریان های انحرافی، خطاب به کارشناسان علوم عقلی شرکت کننده در این دوره گفتند: یکی از شگردهای جریان انحرافی احمداسماعیل در ارائه روایات جهت اثبات مدعای خود این است که روایات اهل بیت(علیهم السلام) را تقطیع و تحریف کرده اند و حتی از روایات جعلی و یا ضعیف السند استفاده کرده اند که بحمدالله برخی از مولفین  در پاسخ به شبهات آنان بسیاری از این شگردها را افشاء نموده اند از جمله این تألیفات کتاب رسول ابلیس نوشته حجت الاسلام محمدمهدی سلمان پور است.
این مرجع  تقلید در ادامه  اظهارداشتند: شما ابتدا باید جنبه روانی و فکری افراد مبتلا به جریان هایی چون احمد اسماعیل را بررسی و شناسائی کنید تا در مرحله بعد بتوانید درست پیشگیری نمائید.
ایشان در ادامه افزودند: ما باید کار فرهنگی بکنیم. کار ما کار فرهنگی است. کار نظام هم کار اجرائی است و جلوی کار این جریان ها را باید با کار فرهنگی بگیریم. چون معمولا اینها دنبال طلاب مبتدی و جوان هایی هستند که ذهنشان خالی از هرگونه مظالمی است و روح ایمان هم دارند و از روح پاک اینها سوء استفاده می کنند. و هیچ وقت اینها دنبال جوان های آلوده نمی روند.

 

Share