هوشیاری بیش از پیش، پس از نابودی تروریستها

سید حسین سیدی
هوشیاری نسبت به کید دشمن

 اگر چه جبهه مقاومت به فضل خدا، موفق به شکست داعش و حامیانش شد، اما این پایان راه نبوده و نیست، و حامیان تروریستها، دست به هر کاری می زنند تا این فضاحت را جبران کنند. نکته ای که در پیام رهبر معظم انقلاب در پاسخ سردار سلیمانی، به خوبی به آن اشاره شده بود. «اینجانب صمیمانه به شما تبریک می گویم و با این حال تأکید می کنم که از کید دشمن غفلت نشود؛ آنهائی که با سرمایه ‌گذاری سنگین این توطئه‌ ی شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست و سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه و یا به شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند.»[1]
خدای بزرگ در کلام جاودانش، خطر همیشگی کافران و دشمنان معاند اسلام را به مسلمین گوشزد می کند. «وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا؛ و كافران پيوسته با شما مسلمين كارزار كنند تا آنكه اگر بتوانند شما را از دين خود برگردانند.»[2] پیام این آیه برای جبهه مقاومت این است که؛ جبهه مقاومت باید همواره آماده باشد و از نقشه و طراحی خبیثانه دشمن غفلت نورزد؛ دشمنی که گر چه به ظاهر مسلمان بود، ولی در تحت حمایت کافران و دشمنان اسلام و قرآن، و به نیابت ازآنها، قتل عام های وحشیانه ای را از مسلمان بی گناه به عمل آورد.

نکته قابل تامل: عبارت « إِنِ اسْتَطاعُوا؛ اگر بتوانند» یعنی نخواهند توانست، و این نتوانستن دشمنان اسلام، طبعا در صورت آماده بودن جبهه مقاومت و مسلمانان مدافع اسلام است؛ همانگونه که در برابر تکفیری ها و حامیانش، جبهه مقاومت، از خود مقاومت و شجاعت نشان داد و خدا نیز یاریشان فرمود. «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ‏ أَقْدامَكُمْ؛ اى مؤمنان! اگر (دين) خداوند را يارى كنيد او نيز شما را يارى مى‏كند و گام‏ هايتان را استوار مى ‏دارد.»[3] وگرنه چنانکه خدای ناکرده از جانب مدافعان اسلام، تعللی صورت بگیرد، ممکن است دشمنان به توفیقاتی دست یابند؛ همچنانکه غفلت ارتش عراق در اوایل حضور داعش در عراق، سبب تقویت بنیه تروریستها در عراق  گردید، که بحمدالله بعد از فتوای مرجعیت دینی و هوشیاری ارتش عراق، جلو پیشروی آنها گرفته شد، و دقیقا به همین علت(غفلت نکردن از دشمن)  است که رهبر انقلاب، سردار رشید اسلام و دیگر مبارزان جبهه مقاومت را به هوشیاری دعوت می کند.
سخن آخر
با وجودی که الحمدالله، داعش نابود شد؛ ولی  حامیان آن بیکار ننشسته و مدام در حال ریختن نقشه هستند؛ این امر، هوشیاری بیش از پیش جبهه مقاومت را می طلبد.

پی نوشتها:
1ــ کلیک کنید

2ــ آیه 217 بقره
3ــ آیه7، محمد.

Share