دو ارزش مترتب بر شکست داعش

سید حسین سیدی
شکست داعش

خبر مسرت بخش پیروزی جبهه مقاومت بر داعشیان بی رحم، جدا از اینکه ملتهای گرفتار داعش را خوشحال نمود؛ به نحوی بشریت را هم خوشحال ساخت. حالا ملتهای اروپا هم نفس راحتی می کشند از دست داعشی که هر از چند گاهی، قلب اروپا را آماج حملات کور خود قرار می داد. بی تردید همت و درایت جبهه مقاومت در بیرون راندن ترویستها از منطقه، در وهله اول، باعث ارزشمند شدن این جبهه در نزد افکار منصف جهانیان شده و در وهله بعد، مذهب شیعه و اسلام ناب را به جهان معرفی خواهد کرد. در این مقال برآنیم که در دو نکته به این موضوع بپردازیم:
  نکته اول: ارزشمند شدن جبهه مقاومت
حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «مَنْ رَقَى دَرَجَاتِ الْهِمَمِ عَظَّمَتْهُ الاُمم ؛ هر که بر نردبان همت ها بالا رود ، ملت ها او را بزرگ دارند.»[1] شکی نیست که وقتی جبهه مقاومت، شر بزرگی به اسم داعش را از سر بشریت(از آسیا، اروپا، آمریکا) کم می کند، ملتها و افراد منصف این مناطق به کارآیی و درایت جبهه مقاومت، پی خواهند برد و مسائل را درک خواهند کرد؛ هر چند در ظاهر به آن اعتراف نکنند.
 نکته دوم: معرفی اسلام و تشیع، حاصل کارآیی جبهه مقاومت
یکی از  نقشه هایی که دشمنان اسلام از پیدایش داعش تکفیری داشتند، خشن نشان دادن اسلام در چشم جهانیان بود تا از گرایش بیشتر جهانیان به اسلام عزیز جلوگیری کنند و برتر بودن دین اسلام بر ادیان دیگر را زیر سوال ببرند.[2] ولی اینک که آن قرائت جعلی از اسلام با دست با کفایت جبهه مقاومت به شکست کشانده شده است و پوچ بودن آن برای همه جهانیان ثابت شده است، طبعا اسلام حقیقی، مجال بیشتری برای عرضه بر جهانیان دارد.
سخن آخر
پیروزی جبهه مقاومت، بر گروه تروریستی داعش، باعث ارزشمند شدن جبهه مقاومت در دید ملتهای منصف دنیا و معرفی اسلام و تشیع به جهانیان خواهد شد؛ اسلامی که دشمنان اسلام با حمایت از تکفیری ها، قصد خشن نشان دادن آن در دید جهانیان را داشتند تا مقابل گرایش روزافزون جهانیان به اسلام را بگیرند.

پی نوشتها:
1ـــ تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 448.
2ــ پیامبر اسلام می فرماید: «الْإِسْلَامُ يَعْلُو وَ لَا يُعْلَى‏ عَلَيْه‏؛ اسلام برتر است و هیچ چیزی (دینی، مکتبی و ...) بالاتر از آن قرار نمی گیرد.» نهج الفصاحه، ص25.

Share