هر چه زودتر ریشه اغتشاشات و نا آرامی ها باید روشن شود

آیت الله العظمی نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی  امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به ویژگی های دنیا گفتند: براساس سخنان امام علی(علیه السلام)، دنیا قرارگاهی است تا انسان در آن تکامل پیدا کند.
معظم له افزودند: صحیفه سجادیه یکی از کتاب های مهم است و با مطالعه این کتاب یاد می گیریم که چگونه با خداوند صحبت کنیم، در صحیفه سجادیه ادعیه امام سجاد (علیه السلام) جمع آوری شده است.
ایشان خاطر نشان کردند: وحدت میان شیعه و سنی یکی از برکات انقلاب اسلامی است، دشمنان اسلام جریانی را به وجود آوردند تا بین شیعه و سنی تنش ایجاد کند ولی امام خمینی(ره) سعی کردند که این تنش را از بین ببرند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نکات ضروری برای ائمه جمعه اظهار کردند: آنها باید در خطبه های نماز جمعه از خداوند سخن بگویند، در این راستا می توانند از خطبه های توحیدی امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه استفاده کنند؛  خطبه های نماز جمعه قم تنها مورد توجه مردم این شهر نیست، بلکه این خطبه ها در سراسر جهان انعکاس پیدا می کند.
این مرجع تقلید بیا بیان اینکه  ائمه جمعه باید خودشان مجسمه تقوا باشند و در خطبه های نماز جمعه از تقوا سخن بگویند، تاکید کردند: تقوا در واقع در نظر گرفتن خداوند در همه کارها است؛ ائمه جمعه باید به سیاست روز و وضعیت جهان آشنا باشد، انسان عاقل کسی است که زمان خودش را بشناسد، باید از اوضاع جهان آگاه باشیم و در این راستا مطالعه زیاد یک ویژگی ضروری برای ائمه جمعه است.
حضرت آیت الله نوری همدانی، موعظه و نصیحت را مهم دانستند و تصریح کردند: هیچ کس از موعظه بی نیاز نیست و همه باید موعظه شوند؛  رضاخان برای کوبیدن دین و روحانیت در ایران به قدرت رسید، در زمان رضاخان تبلیغات زیادی علیه روحانیت می شد و به همین دلیل برخی از افراد به روحانیون توهین می کردند.
ایشان با اشاره به سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) در برخورد اهل سنت اظهار کردند: اهل بیت (علیهم السلام) به ما شیعیان توصیه کردند که به مساجد اهل سنت برویم و در نماز جماعت اهل سنت شرکت کنیم، برخی از علمای بزرگ شیعه همچون شیخ طوسی در حوزه های علمیه اهل سنت درس خواندند.
معظم له افزودند: نماز جمعه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نبود، اما اکنون افراد شایسته و برگزیده ای در نهاد نماز جمعه حضور دارند و باید از این جایگاه برای هدایت مردم استفاده کنند؛ یکی از توصیه های امام خمینی(ره) مطالعه وصیت نامه های شهدا است و با مطالعه این وصیت نامه ها متوجه می شویم که شهدا برای چه چیزهایی به شهادت رسیدند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اغتشاشات اخیر  گفتند:  اگر در خط رهبر معظم انقلاب حرکت می کردیم، این مشکلات پیش نمی آمد، برخی از مسؤولان به وظیفه خودشان عمل نکردند و این اعتراضات به وجود آمد که دشمنان کشورمان را شاد کرد لذا هر چه زودتر باید ریشه اغتشاشات و نا آرمی ها باید روشن شود.
خاطرنشان می شود: در این دیدار جمعی  اعضای برتر ستاد نماز جمعه استان قم با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی تجلیل به عمل آمد.

 

Share