امیدوارم در سال 97 جهش مهمی در امور اقتصادی و معیشتی کشور برداشته شود

خطبه های نماز جمعه تبریز
خطبه های نماز جمعه تبریز
شعارهای اساسی انقلاب، استقلال و آزادی بود که به طور کامل حفظ شده است خاطرنشان کرد: در فراز و نشیب های 40 ساله نظام، دشمنان تلاش کردند تا استقلال و خودکفایی ایران را در حوزه های مختلف سیاسی و تصمیم گیری مخدوش کنند

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نخستین خطبه نماز جمعه سال 97 با اشاره به فرارسیدن روز گرامیداشت هنرهای نمایشی اظهار داشت: باید هنرمندان ارزشی ارج نهاده شوند. وی با توصیه به مردم برای تماشای فیلم «به وقت شام» ساخته حاتمی کیا که امروز هم در نماز جمعه تبریز حضور دارند گفت: باید فیلم ها و هنرمندان ارزشی را تکریم کنیم و برای ادامه کار تشویقشان کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی این فیلم را تصویری از غیرت ایرانی در مواجهه با دشمنان و تفاوت اسلام ناب محمدی با اسلام وهابی دانست و افزود: به وقت شام جلوه های مهمی از شجاعت رزمندگان اسلام که در این دوران خاص است و نشان می دهد که داعش فقط در سوریه نیست و می تواند در بیخ گوش ما هم باشد. می توان ادعا کرد که فیلم «به وقت شام» فیلمی در تراز جمهوری اسلامی است.
وی در ادامه با تبریک آغاز سال جدید بیانات مقام معظم رهبری در نخستین روز سال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ایشان هر ساله سخنرانی مهمی در حرم مطهر رضوی دارند که راهبرد آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی را مطرح میکنند. آل هاشم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این سخرانی نگاهی به 4 دهه گذشته نظام انداخته و راهبرد سال های پیش رو را اعلام کردند تصریح کرد: ایشان تاکید کردند که شعارهای اول انقلاب با همان نشاط بعد از 4 دهه حفظ شده و ملت امتحان بزرگی را در این زمینه پس داده است. وی با تاکید بر اینکه شعارهای اساسی انقلاب، استقلال و آزادی بود که به طور کامل حفظ شده است خاطرنشان کرد: در فراز و نشیب های 40 ساله نظام، دشمنان تلاش کردند تا استقلال و خودکفایی ایران را در حوزه های مختلف سیاسی و تصمیم گیری مخدوش کنند ولی همواره ملت ایران با اتکا به خداوند و اتحاد و تبعیت از رهبری از دستاوردهای انقلاب را اعم از استقلال و آزادی حراست کرده اند که به جرات می توان گفت که در طول 40 سال، جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور در دنیا و منطقه است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا امروز مردم آزادی انتخاب داشته اند ادامه داد: در ایران هر ساله یا دو ساله انتخابات برگزار شده که مسئولان نظام را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب کرده اند. وی با اشاره به اینکه برخی آزادی را به چماقی علیه ایران تبدیل کرده اند تا نظام را به هرج و مرج و تهدید بکشانند تصریح کرد: در ایران آزادی برای همه وجود دارد ولی این آزادی باید در چارچوب قانون اساسی باشد. حد و مرز آزادی در قانون تعیین شده و این موضوع در همه کشورها طبق قانون کشورها حد و مرز دارد. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، موضوع عدالت را در دهه چهارم انقلاب مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره عده ای تلاش کرده اند علیه ایران از صحبت های عدالت خواهانه رهبری سوء استفاده کنند، در حالی که کارنامه جمهوری اسلامی در اجرای عدالت در کشور قابل توجه است ولی به دلیل اینکه تا رسیدن به عدالت مورد نظر رهبری فاصله داریم، باید تلاش ها افزایش یابد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید از کالای ایرانی حمایت کنیم خاطرنشان کرد: باید جوانانی که در همه عرصه ها پیشقدم بوده اند در مصرف کالای ایرانی پیشقدم شوند چرا که رمز موفقیت ایران و ایرانی اهمیت دادن به تولید داخل است.
آل هاشم با بیان اینکه تنها تولید کردن کافی نیست بلکه باید در داخل مصرف کرده و از تولیدات خود حمایت کرده و گام بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم افزود: در این صورت مشکل بیکاری و اشتغال هم به حداقل می رسد و امیدوارم در سال 97 جهش مهمی در امور اقتصادی و معیشتی کشور برداشته شود. وی گفت: در انتخاب این موضوع به عنوان شعار سال، خطاب مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان بوده است تا کشور را همواره رو به رشد نگه داریم. امام جمعه تبریز تحولات مهم در حوزه سیاسی جهانی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: آمریکا در برجام همواره با نقض عهد و ریاکاری می خواهد مانع رسیدن ایران به منافع برجام شود، برخی کشورهای اروپایی هم به بهانه نگه داشتن آمریکا در برجام، به دنبال محدود کردن ایران در برنامه موشکی و اعمال تحریم های جدید هستند. وی با بیان اینکه غربی ها باز در نقش پلیس بد و خوب نمی تواند ایران را فریب دهند تاکید کرد: الگوی رفتاری آمریکا و غرب در سال های اخیر نسبت به ایران و سایر کشورهای منطقه، نشان داد که آمریکا و همپیمانانش قابل اعتماد نیستند و به دنبال تضعیف ایران در دفاع از خود و سپس براندازی هستند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غربی ها از عربستان حمایت سیاسی و تسلیحاتی دارند تصریح کرد: غرب به ویژه آمریکا کشورهای منطقه را به تسلیحات مخرب مسلح کرده و ایران را تهدید می کنند و می خواهند ایران توان دفاعی خود را محدود کند! وی افزود: این جوسازی ها برای دامن زدن به ایران هراسی و گرم کردن بازار فروش سلاح است ولی آمریکا بداند ملت هوشیار و بزرگوار ایران هرگز فریب آنها را نخواهد خورد.

Share