مسئولان و مردم مصرف کالای ایرانی را باید وظیفه خود بدانند

حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز
امام جمعه موقت تبریز گفت: مقام معظم رهبری نامگذاری سال جدید را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته اند و براین اساس، سال ۹۷ را به نام «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از تسنیم, آیت‌ الله سید محمد تقی آل‌ هاشم امام جمعه موقت تبریز ،اشاره به نامگذاری امسال تحقق شعار امسال ، وظیفه همگانی از طرف مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی گفت : عمل به شعار امسال از الزامات کشور است و باید همگی در این میدان تلاش کنیم.
وی با تاکید به اینکه همه افراد جامعه باید از فرامین رهبر معظم انقلاب اطاعت کنند افزود : مسئولان و مردم مصرف کالای ایرانی را باید وظیفه خود بدانند و تا زمانی که کالایی در ایران وجود دارد، از مصرف کالای مشابه خارجی اجتناب کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز با گرامی داشت روز جمهوری اسلامی تصریح کرد : امام راحل (ره) فرمودند 12 فروردین را عید بگیرید چرا که نخستین حکومت الهی با رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی ایجاد شده است.
وی همچنین با اشاره به ماه رجب و تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام ) و روز پدر گفت : اعمال این ماه از جمله اعتکاف ، ثواب دنیوی و اخروی همچون ثواب حج عمره مفرده را نصیبمان می کند و با نزدیکی بیشتر به خدا از گناهان دور می شویم.
امام جمعه موقت تبریز ، در بخش دیگر از خطبه ها رعایت شئون اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف مسلمانان دانست و بر تحقق این فریضه بزرگ در جامعه تاکید کرد.
آیت الله آل هاشم ، اولاد صالح و مال حلال را از نعمات بزرگ برای انسان دانست و افزود : مال حرام و زیاد باعث فراموشی گناه و فاصله گرفتن انسان از خدا می شود بنابراین باید در کسب مال حلال و تربیت فرزندان صالح بیشتر تلاش کنیم.

 

Share