جستجوی قوی با گوگل - ﺩﺭﺱ ﺩﻭﻡ- ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟

درسنامه وبگردی؛
جستجوی قوی با گوگل
ﻣﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﺒﺮ، ﻣﻘﺎﻟﻪ، ﻋﮑﺲ، ﻭﻳﺪﻳﻮ ﻭ... ﻣﯽ ﮔﺮﺩﻳﻢ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﻫﻢ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﻌﺒﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﻠﻴﺪ «ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ Google» ﮐﻠﻴﮏ ﻣﯽ ﮐﻨیم

ﺩﺭﺱ ﺩﻭﻡ- ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟
شاید ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ برای پیدا کردن محتوای مدنظر خود ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ سر و کار داشته باشیم ﻭ موضوعات مختلفی را ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﺒﺮ، ﻣﻘﺎﻟﻪ، ﻋﮑﺲ، ﻭﻳﺪﻳﻮ ﻭ... جستجو می کنیم. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﻫﻢ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﻌﺒﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﻠﻴﺪ «ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ Google» ﮐﻠﻴﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ.
ﺍﻣﺎ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ اندیشیدﻩ ﺍﻳﺪ ﮐﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺘﺎﻳﺞ مدﻧﻈﺮ ﻣﺎ سراسر ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟ و سوالاتی از این قبیل که برای ما مطرح می شود.
ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺱ ﺩﻗﻴﻘﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎﻳﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

ﺑﺎ ﮔﻮﮔﻞ ﺷﻤﺎ ﻭﺏ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻴﺪ!
در وهله اول آنچه ﮐﻪ لازم است بدانید این است که ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺗﺼﻮﺭ ﻋﻤﻮﻡ، ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﮔﻮﮔﻞ، ﻭﺏ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻴﺪ (!) ﺑﻠﮑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﺯ ﻭﺏ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ (Index) ﻳﺎ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﺮﺍﯼ درک بیشتر این موضوع، ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﮐﻠﯽ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ(Google) ﺭﺍ مختصری ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻴﻢ.
ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺍﺯ ﻭﺏ، ﺍﺯ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﺳﭙﺎﻳﺪﺭﺯ (Spiders) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ شبیه ﻳﮏ ﻋﻨﮑﺒﻮﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻟﻴﻨﮏ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ، ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻟﻴﻨﮏ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺳﺪ ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ ﻟﻴﻨﮑﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ.

Spiders

ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻫﺎ ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺏ ﺭﺍ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺮﻭﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻴﺪ، ﮔﻮﮔﻞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺮﻭﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.

ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ؟
ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ ﺷﻤﺎ خطور کرده ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﺎس و مبنایی ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻫﺎ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺷﺪﻩ، ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ؟! ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺍ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟! ﻣﺜﻼ ﭼﺮﺍ ﻣﻄﻠﺐ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻔﺤات بعدی؟!
ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻤﺎ، ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۲۰۰ ﻋﺎﻣﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮔﻴﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:

  • ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﻭﺍﮊﻩ ﮐﻠﻴﺪﯼ (ﻫﻤﺎﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮔﻮﮔﻞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ) ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﺩﺭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺩﺭ ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ (URL) ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻭ ﻳﺎ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﺮﺍﺩﻑ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﺳﺖ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺎﮐﻴﻔﻴﺖ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﮐﻢ ﮐﻴﻔﻴﺖ، ﻳﺎ ﻫﺮﺯﻧﺎﻣﻪ (Spam)؟ ﺭﺗﺒﻪ ﺻﻔﺤﻪ (PageRank) ﺁﻥ ﭼﻴﺴﺖ؟

ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﻭ ﺩﻩ ﻫﺎ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﻳﮕﺮ، ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﻧﻴﻢ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.
ﺍﻣﺎ ﺷﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺍ ﺑﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﺪ.
ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺭ ﺑﯽ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﻳﺶ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺤﺖ ﻫﻴﭻ ﺷﺮﺍﻳﻄﯽ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ. ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻫﻴﭻ ﭘﻮﻟﯽ ﺑﺎﺑﺖ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ، ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺭﺗﺒﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻧﻤﯽ ﺑﺨﺸﺪ.

ﺁﮔﻬﯽ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ
ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺘﻮﻥ ﮐﻨﺎﺭﯼ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ، ﺁﺩﺭﺱ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﻨﻴﺪ:

ﺁﮔﻬﯽ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ

ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻫﺎ، ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﮑﻨﻴﺪ.
ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ (Ads)» ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﮔﺮ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

منبع: برگرفته از نرم افزار درسنامه
----------------------
مطالب تکمیلی:
جستجوی قوی با گوگل - مقدمه
جستجوی قوی با گوگل - ﺩﺭﺱ ﺍﻭﻝ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺭﻧﮓ

Share