صفحه یادداشت رسول علیزاده

علائم و نشانه های خروج دجال

علائم و نشانه های خروج دجال

تصویر کوچک(اجباری): 
dajal
Share

تشرفات آیت الله میرجهانی به محضر امام زمان

علّامه میرجهانی مبتلا به کسالت نقرس و سیاتیک (عرق النساء) شده بودند. ایشان برای رفع این بیماری چندین سال در اصفهان، خراسان و تهران معالجه قدیم و جدید نموده بودند ولی هیچ نتیجه ای حاصل نشده بود. خودشان می فرمودند:  روزی برخی دوستان آمدند و مرا به شیروان برند.

تصویر کوچک(اجباری): 
تشرف به محضر امام زمان
Share

شب معراج و نشانه های ظهور

در حدیث مبارکی که ابن عباس از زبان پر نور آورنده اسلام حضرت محمد بن عبد الله (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کرده به نشانه هایی در رابطه با قیام جهانی حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تصریح شده است که به نظر خوانندگان عزیز می رسد: 

تصویر کوچک(اجباری): 
انتظار فرج
Share

ظهور

آیا امام عصر عجل الله تعالی فرجه زمان ظهورش را می داند؟

بحثی مفصل در روایات اهل بیت سلام اللّه علیهم اجمعین در کتب معتبره عنوان شده است که آیا حجج الهی و ائمه معصومین سلام اللّه علیهم اجمعین به تمام حوادث و آنچه که پیش می آید و در گذشته روی داده و یا در آینده انجام می شود عالم هستند یا خیر؟ برای روشن شدن این حقیقت و به ویژه اینکه آیا وجود مقدس امام زمان ارواحنا له الفداء علم به وقت ظهور خود دارند یا نه، از بیانات رسیده از ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین استفاده می کنیم. 

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت مهدی(عجل الله)
Share

مهدی در قرآن

قرآن کریم و نشانه های ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه

تصویر کوچک(اجباری): 
الامام المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
Share

درک باطن قرآن

مطالب متنوعی در قرآن هست. مطالبی هست که ظاهرش شیرین است؛ اما درک باطن آن مهم تر است و کلید درک آن، تهذیب نفس است. ورود هر علمی به درون انسان، از کانال نفس است. اگر نفسی آلوده و گناه کار شد، اگر وجدانی غیرآرام شد، اگر نفسی تنبل و شهوت ران شد، مثل کانال لجن زاری است که قرار است آب زلال از آن عبور کند؛ مسلّم است آن آب زلال، بوی تعفّن می گیرد و از بین می رود. بویی که این آب زلال می گیرد مانند عقاید انحرافی است که سراغ علوم فراگرفته انسان می آید و انسان نمی داند این عقاید از کجا آمده است؛ اما نفسی که مهذّب شد، علومی را که دریافت می کند، پاک و زلال است.

تصویر کوچک(اجباری): 
باطن قرآن
Share

مراتب عقل حقیقت بین در مثنوی

غیرت حق پرده ای انگیخت است *** سفلی و علوی به هم آمیخت است
گفت سیروا می طلب اندر جهان *** بخت و روزی را همی کن امتحان
در مجالس می طلب اندر عقول *** آن چنان عقلی که بود اندر رسول
زان که میراث از رسول آن است و بس *** که ببیند غیب ها از پیش و پس
در بصرها می طلب هم آن بصر *** که نتابد شرح آن این مختصر

تصویر کوچک(اجباری): 
عقل حقیقت بین
Share