صفحه یادداشت مجتبی رشیدی

فاطمه نور بهشت/ بخش ششم

خطبه فدکیه:
فدک نام دهکده ای در حوالی شرق خیبر است که فاصله آن تا خیبر کمتر از هشت فرسخ و تا مدینه بیست و چند فرسخ است. دلیل نامگذاری آن به فدک بدین خاطر بود که " فدک بن هام" اولین کسی بود که در این سرزمین ساکن شد و این ناحیه به اسم او نامیده شد.

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
Share

فاطمه نور بهشت/بخش پنجم

در اندوه فراق رسول خدا(ص):
سومین دوره زندگی حضرت زهرا (ع) دوره 75 یا 95 روزه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) است.پیامبر اکرم در روز های پایانی عمر خویش به شدت نگران  بود و نگران از دنیا رفت.این نگرانی از سرنوشت امت بود و آنچه که بر سر حضرت صدیقه طاهره (ع)، حضرت علی (ع) و فرزندان آنان خواهد آمد.

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
Share

فاطمه نور بهشت/بخش چهارم

خطبه عقد در مسجد:

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها)
Share

فاطمه نور بهشت/بخش سوم

ازدواج:

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها)
Share

فاطمه نور بهشت/بخش دوم

نام های فاطمه:
حضرت صدیقه طاهره(س) نام هایی دارد که برخی از آن ها را شخص پیامبر اکرم(ص) به دستور خداوند بر حضرت صدیقه طاهره (س)نهاده اند، مشهورترین  آن ها عبارتند از فاطمه ،صدیقه،مبارکه،طاهره،زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه ، زهرا، بتول، عذراء .
به طور مختصر در مورد نام فاطمه که از چه ریشه ای است توضیح داده و از این مطلب می گذریم:
فاطمه از ریشه فطم به معنای قطع است (فطمت الام طفلها)وقتی بچه را از شیر بگیرند واژه فطم بکار می رود .(فطمت الحبل) یعنی ریسمان را پاره کردم که اینجا اسم فاعل است ،اما به معنای اسم مفعول است .

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها)
Share

فاطمه نور بهشت/بخش اول

پیش از ولادت:
در رابطه با حضرت زهرا(س) آمده است که جبرییل بر پیامبر(ص) نازل شد ودستور داد که 40 شبانه روز از خدیجه (علیهاسلام) دوری گزیند و به عبادت مشغول شود پیامبر نیز چنین کرد و به خانه نرفت و چهل شب تا به صبح به عبادت مشغول بود و روزها را روزه می گرفت
روزی رسول گرامی اسلام(ص)عمار را نزد خدیجه فرستاد وعلت نیامدن به منزل ستیز با تو نیست .تو همچنان نزد من گرامی هستی و این دستور خداوند است و فرمود ای بانوی بزرگوار خداوند هرروز چندین بار به وجود تو بر فرشتگان می بالد.

تصویر کوچک(اجباری): 
حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها)
Share

حجاب و سلامت فرد و خانواده‏

حجاب و سلامت فرد و خانواده:
بى ترديد زندگى اجتماعى خواه بر استدلال عقلى و خواه برخواسته فطرى و خواه بر بنيان قراردادهاى اجتماعى و... بنا شده باشد از تأثير و تأثّر متقابل افراد و عملكرد آنها تهى نيست. خوبى ها و زيبايى ها براى فرد و خانواده و جامعه مفيد است و زشتى ها و بدى ها نيز به همه زيان مى رساند و تأثير خود را بر تمام اعضا و اركان جامعه، به جاى مى گذارد.

تصویر کوچک(اجباری): 
حجاب و عفاف
Share

ايمان و مؤمنان در قرآن

در ساختار اخلاق اسلامي, ايمان به عنوان عالي ترين صفت نفساني هدايت‌گر مورد تأكيد فراوان واقع شده و به همين دليل تحصيل مبادي و مقدمات آن همانند علم و يقين نيز به شدت مورد ترغيب و تشويق قرار گرفته است و ابزارها و راه هايي كه مي‌تواند آدمي را به اين صفات نفساني ارزشمند برساند, همانند تفكر و خواطر و الهامات پسنديده, جايگاه ويژه اي در نظام اخلاقي اسلام دارند. در مقابل صفات نفساني معارض و مانع پيدايش ايمان در آدمي, از قبيل «جهل» اعم از بسيط و مركب, «شك و حيرت», «جربزه» و «خاطرات نفساني نكوهيده» و «وسوسه هاي شيطاني» همواره مورد مذمت و نهي واقع شده اند.

تصویر کوچک(اجباری): 
نردبان آسمان
Share