پیشگفتار

پیشگفتار

بسماللّه الرحمّن الرّحیم 
مجموعهای که در پیش روی شما خواننده گرامی است، حاصل سلسله سخنرانیهای مرجع عالیقدر جهان تشیّع، مفسّر خوشفکر قرآن، حضرت آیةاللّه العظمی مکارم شیرازی مدّظلّه العالی است، که در ماه مبارک رمضان سال 1428 ه. ق (مطابق با سال 1386 ه. ش) در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهلبیت حضرت معصومه علیها السلام پس از اقامه نماز ظهر و عصر، برای خیل عظیم روزهداران تشنه معارف ناب اسلامی بیان شد، و پس از تنظیم و تصحیح و تنقیح و ذکر مآخذ و مراجع مطالب و حذف مکررات و توضیح نقاط مجمل، به عنوان «سؤالات قرآنی» نامگذاری شد.
مباحث مذکور- همان گونه که خواهد آمد- تنها به آن دسته از سؤالات قرآنی پرداخته که با جمله «یسئلونک» شروع شده، که پیرامون دوازده موضوع دور میزند.
نُه موضوع اوّل کتاب در همان ماه مبارک بیان شد، و سه موضوع آخر که فرصت طرح آن در ماه مبارک دست نداد، از تفسیر نمونه البتّه با اصلاحاتی گرفته شده است. امید است که برای خواننده محترم مفید و مؤثّر، و برای آن مرجع عالیقدر و
حقیر توشه مناسبی در سفر آخرت باشد. خداوندا تو را بر این توفیقات شاکرم، و از تو میخواهم که بر توفیقاتمان روز به روز بیفزایی، تا گامهایی هر چند کوچک در راه رضایت برداریم.
والسلام علیکم ورحمة اللّه وبرکاته 

ابوالقاسم علیاننژادی 

22/ 2/ 1387 مصادف با تولّد حضرت زینب کبری علیها السلام 

Share