طریقه چله زیارت عاشورا + دانلود زیارت عاشورا نسخه آیت الله قاضی

ختم زیارت عاشورا از آیت الله حق شناس رحمه الله؛
زیارت عاشورا
طریقه چله زیارت عاشورا بر اساس نسخه عارف کامل، مرحوم آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبائی به نقل از یکی از شاگردان مرحوم سعادت پرور

طریقه چله زیارت عاشورا + دانلود زیارت عاشورا نسخه آیت الله قاضی

طریقه چله زیارت عاشورا بر اساس نسخه عارف کامل، مرحوم آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبائی به نقل از یکی از شاگردان مرحوم سعادت پرور

در صبح روز عاشورا و در مجلس واحد ابتدا نماز زیارت عاشورا را زیر آسمان بخواند و سپس زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد سلام کامل به همان حال بخواند و زیارت را تمام کند. 

سپس از روز یازدهم محرم، هر صبح نماز و زیارت عاشورا را به همان نحو تا ابتدای صد لعن بخواند و یک بار هم لعن بخواند و سپس به سراغ امور روزانه‏ اش برود و تا هنگام غروب و به تدریج ۹۹ لعن و ۱۰۰ سلام را بگوید و تا غروب آفتاب زیارت را تمام کند. 

این زیارت عاشورا توسط شاگردان آیت الله قاضی (اعلی الله مقامه) با صد لعن و صد سلام از ابتدای روز تا غروب آفتاب خوانده می شده که هم اکنون نیز بسیاری از سالکان طریق حق و شاگردان مرحوم سعادت پرور بدان نسخه مداومت دارند.

این نسخه تفاوت های کوچکی با نسخه منتشره در مفاتیح الجنان دارد و البته توضیحاتی از جمله آنکه در غیر روز عاشورا هنگام قرائت، بجای «هذا یومٌ» در فراز «إنَّ هذا یومٌ تبرکت...» گفته شود: «یومَ قتلِ الحسینِ یومٌ».

بخوانید: متن زیارت عاشـــورا بر اساس نسخه آیت الله قاضی رحمه الله

« زیارت عاشورا » بر اساس نسخه عارف کامل، مرحوم آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبائی - طریقه چله زیارت عاشورا + دانلود زیارت عاشورا نسخه سید علی آقا قاضی طباطبائی(ره) - طریقه چله زیارت عاشورا + دانلود زیارت عاشورا نسخه آیت الله قاضی

ختم زیارت عاشورا از آیت الله حق شناس:

ایشان می فرمودند: شما چهل روز زیارت عاشورا بخوانید و در آن چهل روز  مراقبت شدید نفس را عهده دار باشید؛ هر حاجتی که از خدا بخواهید به شما داده می شود و اگر از خدا حاجتتان را نگرفتید، بیایید که من برای شما حاجتتان را از خدا می گیرم و من ضامن آن هستم. طریقه ختم زیارت عاشورا در چهل روز از زبان حضرت استاد آیت الله حق شناس به شرح زیر بود:

مقدمه زیارت باید به شرح زیر به جا آورده شود:

1- صد مرتبه تکبیر(الله اکبر)
2- یک مرتبه سلام آخر زیارت عاشورا ( السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح ...)
3- یک مرتبه لعن آخر زیارت عاشورا ( اللهم العن اول ظالم ... )
4- قرائت زیارت عاشورا از اول تا اول (( اللهم العن اول ظالم ... ))
5- دو رکعت نماز هدیه بمحضر حضرت سیدالشهدا علیه السلام
6- صد مرتبه تکبیر(الله اکبر)
7- قرائت زیارت عاشورا از اول تا انتها همراه با صد لعن و صد سلام
8- دو رکعت نماز زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام

« زیارت عاشورا » بر اساس نسخه عارف کامل، مرحوم آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبائی - طریقه چله زیارت عاشورا + دانلود زیارت عاشورا نسخه سید علی آقا قاضی طباطبائی(ره) - طریقه چله زیارت عاشورا + دانلود زیارت عاشورا نسخه آیت الله قاضی

نکاتی درباره ختم زیارت عاشورا :

1- این دستور تا چهل روز و بدون فاصله شدن بین روزها انجام شود.
2- صدقه دادن هرروز بعد از اتمام آن برای سلامتی امام زمان علیه السلام
3- زمان انجام آن در بین طلوع و غروب آفتاب باشد.
4- در بین قرائت زیارت با کسی صحبت نکند
5- کسی جز اعضای خانواده از انجام این عمل مطلع نشوند.
6- احتیاطا بجای عبارت (( و هذا یومٌ فرحَت )) عبارت (( و یوم قتل الحسین یومٌ فرحَت ))   و بجای عبارت (( إن هذا یوم ٌ تبرّکت ))  عبارت  (( إن یومَ قتل الحسین یومٌ تبرّکت ))  قرائت شود.

اما لازم است که نکات زیر در این اربعین حتما رعایت شود:

1- ایشان می فرمودند:  در طول این چهل روز برای سلامتی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه صدقه بدهید
2-  ایشان تاکید زیادی داشتند که در طول این چهل روز می بایست  مراقبه اعمال صورت بگیرد. یعنی واجبات انجام گرفته و محرمات ترک گردد. گریه های آیت الله حق شناس وقتی از گناه صحبت می کردند وبا لفظ زیبای «ببین داداش جون» جوانان را به دوری از گناه توصیه می کردند؛ همراه با این جمله بود که گناه باعث عدم استجابت دعاست.
3- ایشان می فرمودند: در طول چهل روز کسی جز اهل منزل از انجام زیارت عاشورا توسط شما مطلع نگردد. زیارت را مخفیانه بخوانید تا کسی مطلع نگردد و این سفارش استاد، نکاتی داشت که در این مختصر نمی گنجد.
4-  به یاد دارم که ایشان تاکید می کردند که مابین انجام زیارت عاشورا صحبتی صورت نگیرد. از آنجایی که انجام اعمال زیارت با اوصاف فوق حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد ایشان تاکید داشتند ما بین زیارت صحبتی نشود البته ناگفته نماند که این مطلب را ایشان شرط صحت نمی دانستند لکن بر این مطلب تاکید می کردند و خاطره ای را نیز نقل می کردند که یادش بخیر....
5-  می فرمودند: بین طلوع و غروب آفتاب زمان انجام عمل است و تاکید می کردند روز چهارشنبه به عنوان یوم الشروع انتخاب شود البته حجت الاسلام و المسلمین جاودان می فرمودند اگر چهارشنبه هم نشد اشکالی نیست ولی چه بهتر است که چهارشنبه به عنوان یوم الشروع انتخاب شود.

البته برای بانوان هم که در طول یک چله ممکن است دارای عذر شرعی باشند نیز دستور می دادند که باید برای ایام دارای عذر، نائب گرفته تا از جانب ایشان زیارت را ادامه دهد.

خاطرات ایشان از زیارت عاشورا و انجام آن و کراماتی که شامل حال ایشان شده بود؛ خاطراتی به یاد ماندنی است.

Share

دیدگاه‌ها

با عرض سلام

1-آیا می شود چله ی زیارت عاشورایی که قبلا با نیتی دیگر گرفته شده بود همزمان این چله رو با نیت دیگری انجام داد

2-آیا می شود صد لعن و سلام رو طی روز انجام داد یا حتما در زمان خواندن زیارت و به ترتیب انجام بدیم؟

علیکم السلام

1. در فرض مذکور بله میشه ...
2. در روز اول در یک مجلس خوانده میشه (روز عاشورا) در روزهای بعدی در طول روز...
موفق باشید

آیا میتوان چله زیارت عاشورا غیر از چهارشنبه شروع کرد

بله اشکالی نداره...

سلام این چله از ایتالله قاضی هست یا حق شناس بعد اونجایی که نوشتین بار اول باید از اول تا اخر خواند و دوباره شروع میکنی صد لعن وصد سلام من یکم راستش گیج شدم چرا همون اول که به صد لعن وسلام میرسیم نباید بگیم و بعد ادامه زیارت بعد این نسخه ایتا لله قاضی هستش واقعا یا نه من که نمیدونم نسخه مفاتیح بخونم یا ایت الله قاضی یکی میگه تحرف شده یکی میگه درسته. میشه تکلییف روشن کنید ما خیالمون راحت بشه که نسخه تحریف شده یه وقتی نخونیم خیلی ممنون.

علیکم السلام
نسخه مربوط به آقای قاضیه ولی در اینجا دستور چله مرحوم حق شناس شاید برای شما مبهم شده؛

اصل دستور که برای روز اول هست اینجوریه که در یک مجلس بدون وقفه با صد لعن و صد سلام خونده میشه و در بقیه ایام در طول روز خونده میشه
باز اگه حل نشد می تونید تماس بگیرید تا توضیح بدم خدمت تون... @Ziaossalehinadmin (پیام رسان تلگرام)

این متن زیارت عاشورا بر اساس کتاب کامل الزیارات نبوده و زیارت عاشورایی نیست که مورد تایید آیت الله قاضی باشد

اونی که شما می فرمایید نسخه کامل الزیاره (نسخه مورد تاکید آقای صداقته نه آقای قاضی)

سلام علیکم،
برای من این سوال پیش اومده که اگه نسخه کامل الزیارات صحیح است یعنی آقای قاضی اشتباه میخوندن؟! و برعکس اگه نسخه آقای قاضی صحیح هست یعنی آقای صداقت و یه سری علمای دیگه اشتباه میخونن؟!
یادمه یه روایت از معصوم بود که یکی از اصحابشون فکر کنم در دعای غریق تغییری داده بودن یا چیزی اضافه کرده بودن و معصوم تاکید کرده بودن که دقیقا به همون شکلی که ما گفتیم بخونید،نه کم و نه زیاد.
حالا با توجه به این روایت این اختلاف در حدیث قدسی چگونه قابل توجیهه؟

تغییر محسوسی رخ نداده
شما مقایسه بفرمایید

و بگویید چه تغییراتی رخ داده؟

اگه متن را خوب میخواندید الان متوجه میشدید:

این نسخه تفاوت های کوچکی با نسخه منتشره در مفاتیح الجنان دارد و البته توضیحاتی از جمله آنکه در غیر روز عاشورا هنگام قرائت، بجای دو عبارت «هذا یومٌ» در فراز «إنَّ هذا یومٌ تبرکت...»، «هذا یومٌ فرحت...» گفته شود: «یومَ قتلِ الحسینِ یومٌ».