فیلم سینمایی آژانس شیشه ای 1376

دریافت ویدئو
داستان فیلم در مورد یک رزمندهٔ بسیجی است که برای درمان همسنگر خود اقدام می کند ولی با بی مهری مسئولان مواجه می شود. رضا کیانیان به خاطر بازی در نقش مامور دولتی در این فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

دانلود رایگان فیلم سینمایی آژانس شیشه ای 1376 با لینک مستقیم

فیلم سینمایی آژانس شیشه ای به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و محصول سال ۱۳۷۶ هجری شمسی از سری فیلم های دفاع مقدس با نقش آفرینی پرویز پرستویی است. این فیلم در ابتدا برای اکران دچار مشکل شد، زیرا گفته می شد بدون اجازهٔ رسمی از لباس نیروی انتظامی ایران در آن استفاده شده است. اما در نهایت فیلم اکران و یکی از فیلم های پرفروش شد. داستان فیلم در مورد یک رزمندهٔ بسیجی است که برای درمان همسنگر خود اقدام می کند ولی با بی مهری مسئولان مواجه می شود. رضا کیانیان به خاطر بازی در نقش مامور دولتی در این فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

مرتبط: فیلمهای دفاع مقدس

موسیقی فیلم سینمایی آژانس شیشه ای از آثار مجید انتظامی می باشد. در حشنواره فیلم فجر سال 1376 این فیلم برنده بهترین فیلم بهترین کارگردانی فیلمنامه موسیقی … شده است.

نام فیلم : آژانس شیشه ای
کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا
موضوع: اجتماعی / دفاع مقدس
سال تولید: 1376هجری شمسی
موسیقی: مجید انتظامی

بازیگران فیلم سینمایی آژانس شیشه ای :

۱- پرویز پرستویی ۲- حبیب رضایی ۳- رضا کیانیان ۴- اصغر نقی زاده ۵- بیتا بادران ۶- محمد حاتمی ۷- قاسم زارع ۸- صادق صفایی ۹- نسرین نکیسا ۱۰- عزت اله مهرآوران ۱۱- فرشید زارعی فرد ۱۲- صادق توکلی ۱۳- فرهاد شریفی ۱۴- هنگامه فرازمند ۱۵- بهناز توکلی ۱۶- ساحره متین ۱۷- مجید مشیری ۱۸- مهرداد فلاحتگر ۱۹- محمود سجاده چی ۲۰- بهروز شعیبی ۲۱- ناصر منفرد ۲۲- علیرضا نائینی ۲۳- نفیسه پرداختچی ۲۴- مصطفی کریمی ۲۵- رضا ناصری پرتو ۲۶- اقدس اخلاقی ۲۷- مهدی تارخ ۲۸- افسانه وفایی ۲۹- نهال طارمی ۳۰- زهرا رستگارمقدم ۳۱- هایده قرچه داغی ۳۲- فرهاد مهادیان ۳۳- سارا قرچه داغی ۳۴- فرحناز نامدار ۳۵- یلدا نوریان ۳۶- مژگان ترانه ۳۷- مهران تاجیک ۳۸- ساسان بهروزیان ۳۹- حسین میرزایی ۴۰- حشمت اله یاوری ۴۱- احمد سرفراز ۴۲- مهران کمال پور ۴۳- محمدرضا سکاکی ۴۴- سپیده شامانی ۴۵- یحیی آذرنوش ۴۶- منوچهر دهقان

خلاصه داستان فیلم سینمایی آژانس شیشه ای :

عباس، بسیجی شهرستانی که ترکش خمپاره ای را کنار شاهرگ گردنش از دوران حضورش در جبهه به یادگار دارد، به اصرار همسرش نرگس برای معاینه به تهران می آید و در خیابان با همرزم سابقش کاظم روبه رو می شود که با اتومبیلش مشغول مسافرکشی است. پزشک وضعیت عباس را بحرانی تشخیص می دهد و توصیه می کند هرچه زودتر برای درآوردن ترکش به لندن برود. کاظم برای تأمین هزینه سفر عباس، حاضر می شود اتومبیلش را بفروشد. در آژانس هواپیمایی، خریدار اتومبیل پول را به موقع به کاظم نمی رساند و او به ناچار به رییس آژانس پیشنهاد می کند تا رسیدن پول، سوییچ و مدارک اتومبیل را به گرو بردارد، اما رئیس آژانس نمی پذیرد. کاظم که عصبانی شده، شیشه دفتر آژانس را می شکند و پس از خلغ سلاح یک مأمور نیروی انتظامی، مشتریان آژانس را گروگان نگه می دارد تا مسئولان ترتیب سفر فوری او و عباس به لندن را بدهند. آژانس به سرعت توسط نیروی انتظامی و امنیتی محاصره می شود و در این بین اصغر، همرزم کاظم و عباس نیز به افراد داخل آژانس می پیوندد. از طرف دیگر احمد ـ که خود همرزم کاظم بوده ـ به همراه فردی به نام سلحشور به عنوان نمایندگان نیروهای امنیتی وارد آژانس می شوند و از کاظم می خواهند که اسلحه را کنار بگذارد. کاظم نمی پذیرد و پس از آزاد کردن چند گروگان به احمد و سلحشور تا شش صبح مهلت می دهد تا اتومبیلی را برای بردن او و عباس به فرودگاه به آژانس بفرستند. در این بین، کاظم با پسرش که پشت در آژانس به دیدنش آمده و عباس با همسرش به گفت و گو می نشینند و هر یک موقعیت خود را توضیح می دهند. کاظم تا صبح بیدار می ماند و در یادداشت هایش برای همسرش فاطمه وضعیت خاص خود را شرح می دهد. ساعت شش صبح، اتومبیل به آژانس نمی آید و کاظم رییس آژانس را به عنوان قربانی اول انتخاب و کشتن او را صحنه سازی می کند. سرانجام خودرو می رسد، مأموران با نقشه قبلی وارد آژانس می شوند و در حالی که راننده اتومبیل سوییچ آن را در اختیار ندارد، افراد داخل آژانس آزاد می شوند و از دست اصغر با اسلحه خالی از فشنگش نیز کاری برنمی آید. سلحشور، شادمان، همه چیز را پایان یافته تلقی می کنند، اما احمد با یک چرخ بال سرمی رسد و با حکمی از مسئولان رده بالا، عباس و کاظم را به فرودگاه می رساند. هنوز هواپیما از مرز هوایی کشور خارج نشده که درست هنگام تحویل سال نو، عباس برای همیشه آرام می شود.

فیلم سینمایی آژانس شیشه ای

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share