ترتیل سوره شمس – یوسف کالو

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل ترتیل سوره شمس – یوسف کالو1.67 مگابایت
موضوع: 
ترتیل سوره شمس با صدای دلنشین و ماندگار قاری قرآن یوسف کالو به مدت 1:31 به همراه متن و ترجمه آیات

ترتیل سوره شمس – یوسف کالو

در این پست شما می توانید ترتیل سوره شمس با صدای دلنشین و ماندگار قاری قرآن یوسف کالو به مدت 1:31 به همراه متن و ترجمه آیات آن را دریافت نمایید.

ترتیل سوره شمس – یوسف کالو

سوره شمس :

وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿١﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿٢﴾ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ﴿٣﴾ وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ﴿٤﴾ وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا ﴿٥﴾ وَالْأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا ﴿٦﴾ وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ﴿٧﴾ فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ﴿٨﴾ قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا ﴿٩﴾ وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا ﴿١٠﴾ كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا ﴿١١﴾ إِذِ انبَعَثَ أَشْقَاهَا ﴿١٢﴾ فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّـهِ نَاقَةَ اللَّـهِ وَسُقْيَاهَا ﴿١٣﴾ فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُم بِذَنبِهِمْ فَسَوَّاهَا ﴿١٤﴾ وَلَا يَخَافُ عُقْبَاهَا ﴿١٥﴾

ترجمه سوره شمس :

سوگند به خورشيد و تابندگى اش، (۱) سوگند به مه چون پى [خورشيد] رود. (۲) سوگند به روز چون [زمين را] روشن گرداند، (۳) سوگند به شب چو پرده بر آن پوشد، (۴) سوگند به آسمان و آن كس كه آن را برافراشت، (۵)

سوگند به زمين و آن كس كه آن را گسترد، (۶) سوگند به نفس و آن كس كه آن را درست كرد؛ (۷) سپس پليدكارى و پرهيزگارى اش را به آن الهام كرد، (۸)

كه هر كس آن را پاك گردانيد، قطعاً رستگار شد، (۹) و هر كه آلوده اش ساخت، قطعاً درباخت. (۱۰) [قوم ] ثمود به سبب طغيان خود به تكذيب پرداختند. (۱۱) آنگاه كه شقى ترينشان بر[پا] خاست. (۱۲)

پس فرستاده خدا به آنان گفت: «زنهار! ماده شتر خدا و [نوبت ] آب خوردنش را [حرمت نهيد]». (۱۳) و[لى ] دروغزنش خواندند و آن [ماده شتر] را پى كردند، و پروردگارشان به [سزاى ] گناهشان بر سرشان عذاب آورد و آنان را با خاك يكسان كرد. (۱۴) و از پيامد كار خويش، بيمى به خود راه نداد. (۱۵)

پدیدآورنده: 
Share