لوئیز لین هی ، سخنران و نویسنده کتاب های انگیزشی

انجمن‌ها: 

لوئیز لین هی

لوئیز لین هی ، سخنران و نویسنده کتاب های انگیزشی و خودیاری در ۸ اکتبر ۱۹۲۶ در لس آنجلس آمریکا به دنیا آمد. مادر لوئیز به سبب فشارهای اقتصادی با مرد خشنی ازدواج کرده بود که او و دخترش را کتک می زد. لوئیز هی، به خاطر مجموعه مشکلات خانوادگی و اجتماعی که با آن رو به رو شد، بدون اینکه از دبیرستان دیپلم بگیرد، به شیکاگو رفت و در آنجا در شغل های کم درآمد استخدام می شد. در سال ۱۹۵۰، او به نیویورک سفر کرد، نامش را عوض کرد و به عنوان مدل، مشغول به کار شد و این برایش موفقیت چشمگیری به همراه داشت.

لوئیز لین هی

لوئیز هی با یک تاجر انگلیسی ازدواج کرد، اما همسرش پس از ۱۴ سال او را ترک کرد. در این زمان «هی» با آموزه های «قدرت تفکر» آشنا شد و به عنوان یک کارورز، در این زمینه فعالیت کرد. او در حوزه های گوناگون مهارت های خودیاری مطالعه می کرد و زمانی که به سرطان مبتلا شد، کوشید از این روش ها برای تکمیل درمان های دارویی عادی اش استفاده کند.

لوئیز ال هی، با نگارش کتاب «شفای زندگی»، به بررسی خاستگاه های متافیزیکی بیماری های گوناگون پرداخت. این کتاب در لیست پرفروش های نیویورک تایمز جای گرفت و میلیون ها نسخه از آن به زبان های گوناگون به فروش رسید. تاسیس موسسه انتشاراتی «خانه هی» در سال ۱۹۸۴، از دیگر فعالیت های او بود.

لوئیز هی در کتاب هایش تجربه خود از برخورد با دشواری های سخت زندگی اش و مبارزه با بیماری را بیان می کند. وی سرانجام در سن ۹۰ سالگی در خانه اش درگذشت.

 

به نقل از : طاقچه

Share