فیلم سینمایی آتش در خرمن (1369) (دانلود و پخش)

انجمن‌ها: 

فیلم سینمایی آتش در خرمن

فیلم سینمایی آتش در خرمن از سری فیلمهای دفاع مقدس به کارگردانی سعید حاجی میری و نویسندگی محمدرضا سرهنگی، حسین فتاحی ساختهٔ سال ۱۳۶۹ شمسی است.

ویژه نامه پیشنهادی : فیلمهای سینمایی دفاع مقدس (دانلود + پخش آنلاین)

خلاصه داستان فیلم سینمایی آتش در خرمن

رحمان، پسر نوجوانی است که در روستایی نزدیک مرز عراق زندگی می‌کند. با آغاز جنگ میان ایران و عراق عدۀ زیادی از روستا می‌روند، اما رحمان حاضر نیست روستا را ترک کند.

«رحمان» به دلیل علاقۀ زیادش به مدرسه و روستا حاضر نیست مانند دیگران به اهواز برود. او چوپان گاومیش‌های «طالب»، ارباب روستای «مالکیه» است. طالب برای اینکه بتواند جلوی مردم روستا را گرفته و مانع ترک روستا شود و به خیال اینکه می‌تواند به عراقی‌ها بپیوندد و جان مردم روستایش را نجات دهد تصمیم می‌گیرد اجازۀ ورود به عراقی‌ها بدهد. با آغاز جنگ ایران و عراق طالب، مقدمات را برای ورود ارتش عراق به خاک ایران فراهم می کند. او با شعار «امت واحد عربی» می کوشد مردم را به بدرقه ی سربازان عراقی بفرستد. خاله طوبی با اطلاع از این موضوع به روستا می رود تا خواهرزاده اش رحمان را که چوپان گاومیش های طالب است، به اهواز ببرد. روحانی روستا با طالب و عواملش در ستیز است. خاله طوبی و رحمان توسط سربازان دشمن اسیر می شوند. یکی از رعیت های طالب به نام جاسب، که قصد کمک به خاله طوبی و رحمان را دارد، به اسارت سربازان عراقی درمی آید. روزی که رحمان گاومیش ها را به چرا برده شاهد قتل عام گروهی از روستاییان به دست سربازان عراقی است. او با اسلحه ای که بر پشت گاومیشی پنهان کرده یک سرباز عراقی را از پا درمی آورد و از مهلکه می گریزد. سربازان ایرانی او را نجات می دهند. رحمان در کنار جاسب و رزمندگان بسیجی در آزادسازی زادگاهش شرکت می کنند.

فیلم سینمایی «آتش در خرمن» بر اساس کتابی با همین نام نوشتۀ «حسین فتاحی» تولید شده و همچنین این کتاب برگزیدۀ سال 1368 شمسی بوده است.

فیلم سینمایی آتش در خرمن (1369)

بازیگران فیلم آتش در خرمن

1. لفته حیدری 2. حسین یاری 3. نعمت اله لاریانی 4. عزیز پیرانی 5. جابر سلامی زاده 6. داراب آقاسی زاده 7. حسن رضایی پور 8. جلال جباری 9. علی قلی امیراحمدی 10. سهامه جوهری 11. لفته لودمی 12. سعید عراقی 13. مهدی طیبی

فیلم آتش در خرمن (1369)

کارگردان: سعید حاجی‌میری
فیلمنامه: حسین فتاحی
تصویربردار: کمال تبریزی
تدوین: سعید حاجی میری، داریوش آشوری
موسیقی: بابک بیات
مدت: 1 ساعت و 27 دقیقه
تکنیک: رئال
سال ساخت: ۱۳۶۹ شمسی
کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران

فایل: 
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی آتش در خرمن (1369)217.35 مگابایت
Share

بهترین فیلمی جنگی بوده که تا به حال دیدم

بهترین فیلمی جنگی بوده که تا به حال دیدم