خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران

موضوع: 
خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران
از جمله بهترین مراکز در فرایند تهیه نهال‌های مورد نیاز برای شروع باغداری در تهران خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران است.

خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران

از جمله بهترین مراکز در فرایند تهیه نهال‌های مورد نیاز برای شروع باغداری در تهران خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران است. مراکزی که فعالیت آنها منطبق بر تولید، تکثیر و توزیع نهال‌های میوه بوده باید بتوانند تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی دریافت کنند.

به همین منظور جهاد کشاورزی ضوابطی را تحت عنوان استاندارد تولید نهال برای این مراکز در نظر گرفته است که باید پس از مهیاسازی و رعایت این استانداردها، پرورش نهال را انجام داده و تاییدیه‌های لازم را از سوی این سازمان، کمیته فنی نهال استان و موسسات تحقیقات بذر و گواهی ثبت گیاه دریافت کنند.

خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران

 مسلماً راهبرد هر باغدار از سرمایه‌گذاری برای پرورش نهال در اختیار داشتن نهالی مقاوم، سالم، پربار و برداشت بالاترین محصول و سود است. در همین زمینه اگر در شهر بزرگ تهران به دنبال خرید نهال در تهران با استاندارد، سلامت بالا به صورت ضمانت‌دار هستید می‌توانید از بهترین مرکز تولید نهال زیر نظر جهاد کشاورزی یعنی برتر نهال ارقام مورد نظر را مطابق با اقلیم معتدل و نیمه خشک تهران با بهترین قیمت نهال دریافت کنید. جهت شناخت انواع نهال میوه، شرایط آب و هوایی، شاخص‌های نهالستان خوب جهت خرید نهال در تهران تا انتهای مطلب با ما باشید.

 

بهترین نهال برای کاشت در تهران

یکی از الزامات مهم در رابطه با شروع پرورش نهال و گزینش بهترین نهال برای کاشت در تهران شناخت شرایط آب و هوایی و اقلیمی این کلانشهر بزرگ است. شهر تهران مابین دامنه سلسله جبال البرز و تحت تاثیر خشکی کویر در مناطق شرقی است. تهران کلان شهری با ۱۲ میلیون جمعیت واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در ارتفاعات ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ متری است. نوسان ارتفاع به دلیل گستردگی دامنه جغرافیایی این شهر است به طوری که مناطقی مانند تجریش یا لواسان به دلیل نزدیکی به کوه دماوند و ارتفاعات نسبت به مناطق جنوبی ۳ الی ۴ درجه خنک تر است.

 در همین راستا بیشتر باغات شهر تهران در پیرامون آن و در مناطق کوهپایه‌ای و مرتفع قرار گرفته است. به طور کلی شهر تهران از نظر ناهمواری به دو بخش کوهپایه‌ای البرز و دشتی تقسیم بندی می‌شود و با داشتن ۵۰ هزار هکتار اراضی باغی در تولید انواع میوه هسته‌دار رتبه برتر کشوری را دارد. لذا بهترین نهال برای کاشت در این اقلیم رقم‌های معتدله همچون: گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، زردآلو و سیب هستند.

 

باغداری در تهران

به واسطه وجود ۵۰ هزار هکتار اراضی باغی در این بخش باغداری در تهران با تولید انبوه میوه‌های هسته‌دار، سردرختی و صادراتی همراه بوده، به طوری که از کل تولیدات باغی کشور حدود ۶ درصد در پایتخت کشور تولید می‌شود. شهر تهران در مرکز ایران و نزدیک به کویر مرکزی است اما از مناطق شمالی و غربی در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده و تحت تاثیر جریانات توده‌ای بارانزا و خنک از شرایط  آب و هوایی مطلوبی در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ای برای باغداری برخوردار است.

میوه‌هایی مانند آلبالو و گیلاس در مناطق شمال غرب تهران و باغات کن سولقان جزو رتبه برتری تولیدات میوه‌های هسته‌دار را دارد. میوه‌هایی مانند زردآلو، هلو و شلیل که با راندمان تولید بالا در باغات شهرستان شهریار تولید می‌شود در کنار سیب دماوند از جمله محصولات صادراتی و انبوه این کانون اقتصادی کشور هستند.

 

 انواع نهال میوه در تهران

 با اطلاعات و تفاسیری که از شرایط آب و هوایی و اقلیمی پایتخت کشور قید شد از میان انواع نهال میوه در تهران رقم‌های معتدله‌ای که در بخش زیر به صورت تیتروار به آن اشاره می‌شود توانسته‌اند به دلیل  بازار فروش گسترده ثمره آن، مقاومت نهال در شرایط اقلیمی این بخش و همچنین میزان باردهی و سوددهی به عنوان نهال‌های پرفروش و سازگار معرفی شوند. نهال‌های زیر خود دارای واریته‌های متنوع با نیاز سرمایی و نوع گلدهی متفاوت هستند که با توجه به مناطق دشتی و کوهپایه‌ای تهران باید رقم مطابق با ارتفاع و اقلیم آن بخش خریداری شده و مورد کشت قرار گیرد.

  • نهال آلبالو
  •  گیلاس
  •  شلیل
  •   هلو
  •  زردآلو
  •   سیب
  •  انگور
  •   بادام
  •  آلو
  •   گوجه سبز
  •  پسته
  •   بادام
  •  گردو
  •  گلابی

استاندارد تولید نهال

 جهاد کشاورزی در جهت توسعه باغداری و عرضه نهال‌های مقاوم، پربار و بدون آفات الزاماتی تحت عنوان استاندارد تولید نهال برای مراکز تولید و نهالستان‌های متعدد در نظر گرفته است . مجموعه تخصصی، بزرگ و قدمت دار برتر نهال از جمله نهالستان‌های نمونه زیر نظر جهاد کشاورزی است که به کلیه این استانداردها واقف بوده و با رعایت آنها بهترین خدمات و تولیدات را در حوزه باغداری دارد.

  • محل احداث نهالستان باید مطابق با اقلیم بوده و از نظر عدم وجود آفات کلیدی و آلودگی‌های بیماری‌زا باید به تایید جهاد کشاورزی برسد.
  • نهالستان گواهی سلامت خاک و آب را قبل از شروع کار از نهادهای ذیصلاح دریافت کرده باشد و هرگونه عوامل مضر در آن توسط کمیته فنی نهال استان اندازه‌گیری و به تایید آن برسد.
  • کیفیت آب استعمالی برای پرورش نهال‌های میوه و گونه‌های مختلف مثمر  بسیار بالا بوده و از پس آب‌های محل‌های صنعتی و مسکونی استفاده نشود.
  • مواد اولیه‌ای که برای تکثیر استفاده می‌شود مانند بافت، قلمه و پیوندک باید دارای گواهی اصالت و سلامت بوده و آنها را باغات مادری تحت نظر جهاد کشاورزی و موسسات تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه کنند.
  •  درختان غیر مثمر میزبان‌های فوق‌العاده‌ای برای آفات کلیدی بوده، لذا کاشت آنها در نهالستان ممنوع است.
  • مابین فضای خالی بین نهال‌ها، ردیف‌ها و جوی‌ها کاشت گیاهان مثمر و غیر مثمر نیز ممنوع است.
  • رعایت موارد بهداشتی نیز در این مجموعه‌ها بسیار حائز اهمیت است، باید در مسیر عبور اشخاص و کارگران باغ و همچنین ادواتی از قبیل تریلی، گاوآهن، تراکتور و دیسک دارای حوضچه حاوی مواد ضدعفونی کننده باشد. همچنین ادوات و تجهیزات هرس نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • رعایت آیش و تناوب تنوع گونه‌ها در نهالستان
  • برخورداری نهال  از ضمانت برگشت، لیبل اصالت، گواهی عاری از آفات و کارت سلامت

نحوه خرید نهال در تهران

 با توجه به گستردگی کلان شهر تهران و تنوع نهال‌های میوه نحوه خرید نهال در تهران برای بسیاری از باغداران و خریداران با چالش و سردرگمی جهت شناخت بهترین مرکز همراه است. علاوه بر جهاد کشاورزی، مراجعه به نهالستان‌های مورد تایید و تحت نظر این سازمان کمک می‌کند در قبال هزینه پرداختی نهال‌های استاندارد، سالم، لیبل‌دار و تضمین شده را دریافت کنید. برای تعامل با نهالستان مرکزی فعال زیر نظر جهاد کشاورزی و اطمینان از خریدی ایده آل، سالم و ضمانت شده می‌توانید هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری به نهالستان برتر نهال با  ۵ دهه سابقه، حسن شهرت  مراجعه کنید.

  باغداران محترم می‌توانند بدون طی مسافت در کوتاه‌ترین زمان از طریق سایت تجاری برتر نهال پس از مشاهده تنوع ارقام، با کمک مهندسین این مجموعه منطبق‌ترین نهال را با متناسب با اقلیم این کلانشهر انتخاب کرده و از نظر عدم بیماری، مقاومت به آفات، زودبازدهی، سلامت و پرباری با دریافت گارانتی ۲ ساله، ضمانت برگشت و شاخص کنترل آسوده خاطر باشد.

جمع‌بندی

در این نوشتار اهمیت مراجعه به مراکز فعال زیر نظر جهاد کشاورزی را دانستیم، زیرا این مجموعه‌ها استانداردهای تولید نهال را رعایت کرده و در نتیجه با خدمات پس از فروش، مشاوره‌های قبل و بعد از خرید و راهنمایی‌های تخصصی احداث باغ را در اختیار باغداران قرار می‌دهند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

مطالب مرتبط

Share