راستی و دروغ + عکس نوشته

راستى و دروغ
راستى و دروغ

راستی و دروغ + عکس نوشته

امام على علیه السلام: الصِّدقُ یُنجِیکَ و إن خِفتَهُ، الکِذبُ یُردِیکَ و إن أمِنتَهُ؛ راستی ، تو را نجات مى دهد، هرچند از آن بیمناک باشى، و دروغ، تو را نابود مى کند، گر چه از آن خطرى براى خود حس نکنى. [منبع : میزان الحکمه، جلد 6، صفحه 177]

نکته روز : قابل توجه مسئولین کشور اعم از ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس؛ که کلام معصوم علیه السلام را نصب العین خود قرار دهند و بدانند که راستی و صداقت عامل نجات آنهاست اگر چه از آن بترسند و دروغ نابود کننده و عامل تباهی آنها خواهد بود اگر چه خود را در امنیت بدانند.

آقایان مسئول! وعده دادن و عملی نکردن با صداقت نمی سازد لذا باید آنچه از خواسته های مردم در شعارهای شما سران احزاب و گروه هایی که به قدرت می رسید، می آید تا آنجا که ممکن است جامه عمل به آن پوشیده شود. و اگر این امکان وجود ندارد، بهتر است که از همان اول وعده هایی را ندهید که بعداً شرمنده شوید. و نکته قابل توجه دیگر اینکه سعی کنید وعده ای بدهید که در حیطه اختیارات خودتان است و اگر با آگاهی به این مسائل وعده داده اید، هرگز بعداً نیائید و از اختیارات محدود سخن بگویید که دروغ، دروغ دیگری را در پی خواهد داشت و عامل تباهی و نابودی شما خواهد شد.

مشو غرّه گر ايمنى از دروغ                       كه اين شعله باشد بسى بي فروغ

امید است که خداوند منان عاقبت امور همه ما را ختم به خیر گرداند. (اللهم عجل لولیک الفرج)

۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞

توجه : جهت دریافت و مشاهده تصاویر در اندازه اصلی و بزرگ تر روی آنها کلیک کنید.

عکس نوشت | راستی و دروغ

Share