علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی - استاد رفیعی (بخش 1) + متن

اولین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با عنوان «علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی» ویژه ولادت امام علی علیه السلام به همراه متن

علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی - استاد رفیعی (بخش 1) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علیه السلام، اولین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با عنوان «علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی» را به مدت 27 دقیقه تقدیم دلدادگان و عاشقان حضرتش می نماییم.

علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی - استاد رفیعی (بخش 1) + متن

خلاصه متن بخش اول : علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی / استاد رفیعی

چند آیه ای از قرآن کریم در فضیلت و مقام که شیعه و سنی نوشته اند بیان می شود. می دانید نام امیرالمومنین در قرآن نیست اما اوصاف و ویژگی های امام در آیات فراوانی آمده است. خدای متعال گاهی در قرآن برخی امور را مانند نماز به صورت کلی بیان کرده است. جزئیات نماز مانند تعداد رکعات در قرآن نیست. فقط قرآن گفته است که نماز بخوانید.
مهمترین پشتوانه برای فهم قرآن روایات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت معصومین علیهم السلام است. خدا به پیامبر می فرماید ما این قرآن را بر تو نازل کردیم تا تو آن را برای مردم توضیح بدهی. وقتی آیه ای را رسول خدا می فرماید این برای امیرالمومنین است، خوب طبیعتا این آیه از صفات و ویژگی ها و فضائل امیرمومنان می شود.
کتابی استبه نام کتاب شواهد التنزیل از نویسندگان بزرگ اهل سنت که تقریبا نهصد سال پیش در قرن پنجم آن را نوشته است. این کتاب به فارسی به نام سیمای امام علی در قرآن چاپ شده است. در این کتاب ۲۱۰ آیه با ۱۲۰۰ روایت آورده که این آیات و روایت درباره حضرت علی و اهل بیت علیهم السلام است.
یکی از این آیات آیه ۴۳ سوره حجر است.
«وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ کَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ»
و کافران بر تو اعتراض کنند که تو رسول خدا نیستی، بگو: تنها گواه بین من و شما خدا و عالمان حقیقی به کتاب (خدا که انبیاء و اولیاء و علماء ربّانیند) کافی خواهد بود.»

علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی - استاد رفیعی (بخش 1) + متن

ویژه نامه مرتبط و پیشنهادی :

ولادت امام علی علیه السلام - ویژه نامه مولود کعبه

ویژه نامه روز پدر، روز مرد - میلاد امام علی علیه السلام

Share