علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی - استاد رفیعی (بخش 2) + متن

دومین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با عنوان «علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی» ویژه ولادت امام علی علیه السلام به همراه متن

علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی - استاد رفیعی (بخش 2) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علیه السلام، دومین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با عنوان «علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی» را به مدت 27 دقیقه تقدیم دلدادگان و عاشقان حضرتش می نماییم.

علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی -  استاد رفیعی (بخش 2) + متن

خلاصه متن بخش دوم : علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی / استاد رفیعی

نام مادر امام علی بن ابیطالب فاطمه بنت اسد است از زنان مومن، متدین، شجاع و مهاجر است. زنی که برای پیامبر در دوران یتیمی مادری کرد. فاطمه بنت اسد شش فرزند به نام های طالب، عقیل، جعفر، علی و دو دختر دارد. ابوطالب هم شخصیت بزرگی است که متاسفانه تاریخ به این شخصیت ظلم کرده است و شخصیت او قربانی بغض امیرالمومنین واقع شده است. بنی امیه و بنی عباس چون با علی و اهل بیت علیهم السلام خوب نبودند و از آنها بغض داشتند، این بغض را بر روی ابوطالب نیز وارد ساختند. شخصیتی که روایت می گوید اگر ایمان همه مردم در یک کفه ترازو قرار بگیرد و ایمان ابوطالب در کفه دیگر، کفه ابوطالب ترجیح دارد. شخصیتی که از رسول خدا دفاع کرد و اشعاری در حمایت از حضرت سرود و البته ایمان خود را برای دفاع از رسول خدا مخفی می کرد. در شعب ابی طالب و در طول سه سال تحریم سخت، او بود که به رسول خدا و یارانش مواد مورد نیاز از جمله مواد غذایی می رساند.
پسر را اگر به حق پدر و مادر قسم بدهید بیشتر عنایت می کند. خدایا به امیرالمومنین را قسم می دهیم به مادرش فاطمه بنت اسد و به جایگاه پدرش ابوطالب حاجات مستمندان و حاجت مندان به درگاه اهل بیت علیهم السلام حاجت روا بگردان.
کتابی است به نام کتاب شواهد التنزیل از نویسندگان بزرگ اهل سنت که تقریبا نهصد سال پیش در قرن پنجم آن را نوشته است. این کتاب به فارسی به نام سیمای امام علی در قرآن چاپ شده است. در این کتاب ۲۱۰ آیه با ۱۲۰۰ روایت آورده که این آیات و روایت درباره حضرت علی و اهل بیت علیهم السلام است.
نام امیرالمومنین در قرآن نیست اما اوصاف و ویژگی های امام در آیات فراوانی آمده است.
«وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ
و (طایفه سوم) آنان که (مشتاقانه در ایمان) بر همه پیشی گرفتند و (در اطاعت خدا و رسول) مقام تقدم یافتند.»
این آیه درباره ایمان است. هر امتی السابقون السابقون دارد. علی علیه السلام اول مردی است که به رسول خدا ایمان آورد.

 

علی علیه السلام اسوه عدالت و جوانمردی -  استاد رفیعی (بخش 2) + متن

ویژه نامه مرتبط و پیشنهادی :

ولادت امام علی علیه السلام - ویژه نامه مولود کعبه

ویژه نامه روز پدر، روز مرد - میلاد امام علی علیه السلام

 

Share