جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام - استاد عالی (بخش 1) + متن

اولین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام مسعود عالی با عنوان «جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام» ویژه ماه محرم

جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام - استاد عالی (بخش 1) + متن

صوت اولین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام مسعود عالی با عنوان «جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام» ویژه ماه محرم الحرام به همراه متن / مدت : 46 دقیقه

جهت دسترسی به سایر جلسات «جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام» از استاد عالی کلیک کنید

جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام - استاد عالی (بخش 1) + متن

متن سخنرانی :

زمانی که حضرت ابراهیم علیه السلام خانه خدا را ساخت، خداوند متعال فرمودند: «ای ابراهیم مردم را به حج دعوت کن». حضرت ابراهیم علیه السلام فرمود: «صدای من در این بیابان به کجا می رسد؟» خداوند فرمود: «تو صدا کن و دعوت کن؛ من صدای تو را می رسانم». زمانی که حضرت ابراهیم علیه السلام ندا سر دادند، مردم جوابش را در صُلب پدران و رَحِم مادرانشان دادند و دعوت حضرت ابراهیم علیه السلام را لبیک گفتند. دعوت حضرت ابراهیم علیه السلام فراتر از زمان و مکان خودش بوده و برای کل تاریخ است. در روایت داریم که هر کسی به تعدادی که به دعوت حضرت ابراهیم علیه السلام لبیک گفته است، حج نصیبش می شود.

سیدالشهداء هم در روز عاشورا یک دعوتی کرد و این دعوت هم مانند دعوت حضرت ابراهیم علیه السلام فراتر از زمان و مکان خودش بود. دعوت ایشان در ظاهر به معنای این بود که درخواست کمک می کرد، اما در واقع سیدالشهداء می خواست که دستگیری کند. دعوت امام حسین علیه السلام مانند دعوت پروردگار است؛ اباعبدالله علیه السلام در روز عاشورا درخواست کمک کرد در حالیکه جنود و ملائک آسمانها تحت فرمانش بودند؛ در واقع هدف او دستگیری از ما انسانهاست.

اهل معرفت می گویند کسانی که راه خدا را می روند یا سالکِ مجذوبند با مجذوبِ سالکند. باید این جذبه های الهی ما را به جایی برسانند - والّا این اعمال ناچیز ما که چیزی نیست - و این جذبه های خدایی را جایی بهتر از دستگاه امام حسین علیه السلام نمی توان یافت. بلای سیدالشهداء بلایی بوده که هیچ یک از ائمه و اولیای الهی نداشته اند. خداوند به واسطه امام حسین علیه السلام تمام درهای رحمتش را برای بشر باز می کند و امام حسین علیه السلام می شود «اباعبدالله» ؛ آن وقت هر کسی بخواهد بنده خدا باشد، باید سرپرست او امام حسین علیه السلام باشد. عزای امام حسین علیه السلام یک مکتب و یک فرهنگ است و مانند روز معلم و... قراردادی نیست و هر ساله در دهه اول محرم اتفاقی در عالم می افتد که قلبِ عالم امکان یعنی حضرت بقیه الله الاعظم عزادار آن است.

جذبه های الهی دعوت امام حسین علیه السلام - استاد عالی (بخش 1) + متن

ویژه نامه مرتبط : ماه محرم - ویژه نامه خون خدا (امام حسین علیه السلام)

Share