کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 10) / تجلی ولایت الهی در غدیر

دانلود دهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «تجلی ولایت الهی در غدیر»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 10) / تجلی ولایت الهی در غدیر

در این بخش، دهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «تجلی ولایت الهی در غدیر» را به مدت 10 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ ای رسول خدا، آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده است، ابلاغ کن وگرنه رسالت خود را بجای نیاورده‌ای. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ اسم "سلام" از اسماء الهی و از اسامی همراه و همنشین اسم مومن است‌. در روایات هم آمده است که مومن از آن رو مومن است که دیگران از او در ایمنی و سلامت هستند.  

◈ مومن در تشکیلات اسلامی به تبع ولایت امام و سلام بر امام وارد این حُصن حصین شده و دیگرانی که با سلام‌ وارد می‌شوند را در جبهه ایمانی و در پیوند خود می‌یابد و با سلام بر او تعهد به سلامتی و ایمنی او در سایه ایمان ولایی می‌دهد. لذا اسم سلام الهی حقیقتا در سایه ولایت امام و پیوند ولایی معنا می‌یابد. 

◈ ورود به تشکیلات با سلام باید همراه باشد و این سلام در یک لایه سلام به مومنین در تشکیلات و ورود به ولایت ایشان است، در یک لایه سلام به اهل بیت علیهم‌السلام و ورود به ولایت ایشان از طریق پیوند سَلم میان مومنین و در لایه دیگر، ورود به اسم سلام خداوند متعال و ورود به ولایت ایشان از طریق ولایت امام است. سلام از منظر دیگر راهی است برای ابراز ارادت به حضرات معصومین علیهم‌السلام و دریچه حضور در محضر ایشان.

◈ باید در هیئات و تشکیلات دینی برنامه‌ریزی نمود تا افراد بگونه‌ای دور از تصنع، به مقام اهل بیت علیهم‌السلام عرض ارادت نموده و با سلام فردی و جمعی، تشکیلات خود را با ایشان گره بزنیم.
 
می‌توان زمان‌های خاصی را به این امر اختصاص داد برای مثال بسیاری افراد مقید به سلام بر محضر امام رضا علیه السلام در ساعت ۸ هستند؛ این سلام همزمان افراد در زمان واحد با ارتباط به یک حقیقت مقدس واحد اثری چند برابر دارد. زیرا دل‌ها را بصورت جمعی متوجه به یک معنا نموده است.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 10) / تجلی ولایت الهی در غدیر

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share