کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 13) / اربعین، فعلیت یافتن ظرفیت‌های عاشورا

دانلود سیزدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، فعلیت یافتن ظرفیت‌های عاشورا»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 13) / اربعین، فعلیت یافتن ظرفیت‌های عاشورا

در این بخش، سیزدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، فعلیت یافتن ظرفیت‌های عاشورا» را به مدت 12 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ فعلیت یافتن ظرفیت عاشورا زمینه ساز ظهور است و به خواست خداوند، اربعین فعلیت ظرفیت‌های عاشورا تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ ولایت و معرفت امام، مشخصه وجودی تشکیلات و فصل اخیر آن است. در قرآن کریم آمده است که در قیامت همگان به امامشان خوانده می‌شوند. در آیه «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» تعریف و شناخت افراد و اجتماعات با تعریف به‌ غایت است؛ یعنی فصل اخیر و مشخصه وجودی هر جمع و تشکیلاتی، امامی است که جمع، به سمت او حرکت می‌کند. در نتیجه باید خصوصیات امام در تشکیلات منعکس باشد تا تشکیلات، امت آن امام تلقی شود.
 
◈ برای امت شدن لازم است ارتباط با امام را تقویت نماییم. ابتدا باید با حقیقت امام آشنا شویم و معرفت به امام را کسب کنیم، سپس راه ارتباط با امام را بیابیم و سعی بر تقویت آن داشته باشیم و نقش تشکیلات دینی خود را، در رابطه با امام محک بزنیم.
 
◈بکوشیم در تشکیلات حقیقت باطنی امام درک شود. حضور در هیئت و تفکر در ذات مقدس امام راهی برای تمرین ارتباط با حقیقت امام است. هیئت انسان را به‌مراتب قرب الهی خواهد رساند؛ چنانچه اباعبدالله (علیه‌السلام) فرمودند: «معرفة اهل کل زمان امامهم الذی یجب علیهم طاعتهم» یعنی معرفت توحیدی از طریق معرفت ولایی و در نظام امامت محقق می‌شود.

 
 درک جایگاه ولایت امام که موجب درک ولایت طولی می‌شود، موجب می‌شود از یک‌ سو ولایت خدواند درک شود و از سوی دیگر، ولایت رهبر جامعه و در طول آن رهبر تشکیلات فهم می‌شود.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 13) / اربعین، فعلیت یافتن ظرفیت‌های عاشورا

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share