فضیلت حمام

انجمن‌ها: 

منقول است که عمر گفت: بد خانه ای است حمام، عورت را ظاهر می کند و پرده را می درد. امیر المؤمنین عليه‌السلام فرمود: نیکو خانه ای است حمام، جهنّم را به یاد می آورد و چرک را از بدن می برد.
از امام موسی کاظم عليه‌السلام منقول است: حمام یک روز در میان، گوشت بدن را زیاد می کند و هر روز رفتن، پیه گرده ها را می گدازد و بدن را لاغر می کند.
از سلیمان جعفری منقول است که گفت: بیمار شدم تا آن که گوشتم همه تحلیل رفت، به خدمت امام رضا عليه‌السلام رفتم، فرمود: می خواهی گوشت بدنت برگردد؟ گفتم: بلی. فرمود: یک روز نه یک روز به حمام برو، که گوشت بدنت عود می کند و زینهار که هر روز مرو، که باعث مرض سل می شود.
در حدیث دیگر فرمود: کسی که خواهد فربه شود، یک روز به حمام برود و یک روز نرود، و کسی که گوشت زیاد داشته باشد و خواهد که لاغر شود، هر روز به حمام برود.
از امام محمّد باقر عليه‌السلام منقول است: بهترین دواهای شما حقنه و حجامت کردن و دوا در بینی چکانیدن و حمام است.
در روایت دیگر وارد شده است که هرکه ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد، باید که زنش را به حمام نفرستد و علما تأویل کرده اند به دو وجه، اوّل این که این در بلادی است که در آن بلاد به اعتبار گرمی هوا احتیاج ندارند زنان به حمام رفتن، دوم آن که مراد آن است که زن خود را رخصت دهد که برای سیر کردن به حمام ها رود.

Share