اسماءالله / جلسه2

استاد محمد شجاعی
اسماءالله
باید با تقدیرات آشنا شویم. اندازه ها را بشناسیم. هر قدری قضای خودش را دارد. با انتخاب درست، خوشبخت می شوی. قضا و قدر الهی است ولی خواست خدا نیست.

برای درازمدت نمی شود بیماری فكری و روحی و قلبی را پنهان كرد. می توانی بر عوامل وراثتی (سلامت و زیبایی، عقل، هوش، دین، اخلاق و هرچه از پدر و مادر گرفتی) غلبه كنی.
امام باقر «علیه السلام» فرمودند: كلید همه بدی ها در تنبلی و بی حوصلگی است. اگر نخواهید بر این ژن ها كه یا از محیط یا از پدر ومادر گرفتی غلبه كنی، بعد از مدتی ظهور می كند.
خداوند با فطرت پاك همه را آفریده است. سلول های وراثتی نقاشی هایی است كه پدر ومادر می كنند.
فكر نكنید اگر در دلتان مرض است، خداوند آن را ظهور نمی دهد. بعضی ها می توانند نجات را درون خودشان به پاكی تبدیل كنند.
این جهان كوه است و فعل ما ندا / سوی ما آید نداها را صدا

خودت حق نداری قواعد زندگی برای خودت تنظیم كنی
به كلمات حسبان، میزان، وزن توجه كنید. آیات معاد همه را در قواعد ریاضی می آورند. خودت حق نداری قواعد زندگی برای خودت تنظیم كنی.
افرادی كه نسبت به همسر، فرزند، پدر و مادر وظایفی دارند و زیر بار نمی روند كافر هستند.
17 آیه در مورد حجاب آمده است. كفر عملی، خواركننده است. هر بار مخالفت مثل كفر عملی در مقابل دستورات عالم است. به محض اینكه نكته تربیتی را اهمیت ندهی به همان میزان در دنیا خوار می شوی.
آیه 284 سوره مباركه بقره: و ان تبدوا ما فی انفسكم ... ؛ اگر آنچه شما درونتان ظهور دهید یا مخفی كنید، هر كاری می خواهید بكنید، خدا درون شما را حسابش را خواهد كشید. هرچه دل شما جذب كند، خدا محاسبه می كند.

باید با تقدیرات آشنا شویم
جنینی كه بیمار متولد می شود زمانی كه با شرایط ریاضی دنیا تطبیق پیدا می كند، بهبود می یابد. بهشت دنیا یعنی زندگی شاد و آرام.
باید ریاضیاتی به نام سعادت، سلامت و عزت را بشناسی و خودت را با آنها تنظیم كنی. با تنبلی تنظیم نكن.
قضا و قدر، اختیار شماست. خدا همه قضاها را در طبیعت آفریده است. قدرهای مختلف را انتخاب می كنید.
باید با تقدیرات آشنا شویم. اندازه ها را بشناسیم. هر قدری قضای خودش را دارد. با انتخاب درست، خوشبخت می شوی. قضا و قدر الهی است ولی خواست خدا نیست. كل شیء عنده بمقدار. قاعده علیت (علت و معلول) حاكم است. هرچه انتخاب كنی، قضای خودش سرت می آید.
اگر كسی سحر رویش اثر گذاشت، ببین چه كار كرده كه نظام علی و معلولی روی او اثر گذاشته است. یك مجموعه كسب هایی داشتی كه دامنت را می گیرد. همزمان با زدن، جزایش را می گیرد. به محض عمل، عكس العمل در خودت ظهور پیدا می كند. قبل از اینكه به كسی آسیب برسانی به خودت آسیب رساندی.
اگر گفتند جهنمی هستی، باور نكن جهنمی می مانی. انسان تا زنده است، فرصت جبران دارد.
---------------------------
منبع: سایت منتظران منجی، استاد محمد شجاعی، 1386/2/6

Share

دیدگاه‌ها

این جلسه چرا از دو شروع شده؟
اشتباه نکنم سایت خود استاد شجاعی هم همینطور از 2 شروع کرده
ولی چرا واقعا حیف نبود؟