سوره روم آیات 24 الی 27 - استاد منشاوی - تلاوت تصویری

دریافت ویدئو
موضوع: 
سوره روم (آیات 24 الی 27) با صدای مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی از قاریان بزرگ قرآن در مصر - تلاوت تصویری

سوره روم آیات 24 الی 27 + (متن و ترجمه):

سوره روم به خاطر خبر دادن از عالم غیب، در مورد شکست خوردن ایرانیان در جنگ با رومیان، «روم» نامیده شده است. با صدای مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی از قاریان بزرگ قرآن در مصر به مدت 4:37، در مورد فضیلت این سوره همین بس که از پیامبراسلام نقل است: هر کس سوره روم را بخواند، ده برابر تمامی فرشتگانی که خداوند را در بین زمین و آسمان تسبیح گفته اند حسنه به او داده می شود و هر آنچه که در روز یا شبش از دست داده دوباره به دست می آورد.[ طبرسی، فضل ابن حسن، ترجمه تفسیر مجمع البیان، ۱۳۵۸ش، ج۸، ص۴۲]

سوره روم

سوره روم آیات 24 الی 27 :

 وَمِنْ آیاتِهِ یرِ یکمُ الْبَرْ قَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَینَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَیحْیی بِهِ الْأَرْ ضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِک لَآیاتٍ لِّقَوْمٍ یعْقِلُونَ ﴿۲۴﴾ وَمِنْ آیاتِهِ أَن تَقُومَ السَّمَاءُ وَالْأَرْ ضُ بِأَمْرِ هِ ۚ ثُمَّ إِذَا دَعَاکمْ دَعْوَةً مِّنَ الْأَرْ ضِ إِذَا أَنتُمْ تَخْرُ جُونَ ﴿۲۵﴾ وَلَهُ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ ضِ ۖ کلٌّ لَّهُ قَانِتُونَ ﴿۲۶﴾ وَهُوَ الَّذِی یبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یعِیدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَیهِ ۚ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَیٰ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ ضِ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ ﴿۲۷﴾ 

ترجمه سوره روم آیات 24 الی 27 :

 و از نشانه های او [اینکه ] برق را برای شما بیم آور و امیدبخش می نمایاند، و از آسمان به تدریج آبی فرو می فرستد، که به وسیله آن، زمین را پس از مرگش زنده می گرداند. در این [امر هم ] برای مردمی که تعقل می کنند، قطعاً نشانه هایی است. (۲۴) و از نشانه های او این است که آسمان و زمین به فرمانش برپایند؛ پس چون شما را با یک بار خواندن فرا خوانَد، بناگاه [از گورها] خارج می شوید. (۲۵) و هر که در آسمانها و زمین است از آنِ اوست؛ همه او را گردن نهاده اند. (۲۶) و اوست آن کس که آفرینش را آغاز می کند و باز آن را تجدید می نماید؛ و این [کار] بر او آسانتر است. و در آسمانها و زمین نمونه والا[ی هر صفت برتر] از آن اوست، و اوست شکست ناپذیر سنجیده کار. (۲۷) 

سوره روم

منشاوی:

استاد محمد صدیق منشاوی در سال ۱۲۹۹ه.ش. یعنی حدود ۷۳ سال پیش ، در شهر منشاه مصر در خانواده ای بسیار مذهبی پا به عرصه ی وجود گذارد.
مرحوم استاد منشاوی از همان ابتدا به حفظ کامل قرآن پرداخته و از ۹ سالگی به بعد در ماه مبارک رمضان شبهای قرائت قرآن برگزار می نمود . این امر تا سنین جوانی استاد ادامه داشت . این در حالی بود که پس از چندی با ورودش به رادیوی عربی مصر و پخش تلاوتهایش ، به شهرت او افزوده شد تا آنکه به عنوان یکی از اساتید و قاریان مشهور مصر معرفی شد . او قاری بزرگی است که در میان متأخران بی نظیر و در میان متقدّمین کم نظیر بوده است . او از مفاخر بزرگ جهان اسلام و مبتکر الحان گوناگون قرآنی به شمار می آید .
منشاوی در سن ۴۹ سالگی در سال ۱۳۴۸ ه.ش. در شهر قاهره جان به جان آفرین تسلیم کرد.
چند تلاوت ماندگار از ایشان:
کلیپ / تلاوت سوره انبیاء - استاد محمد صدیق منشاوی
کلیپ / تلاوت سوره آل عمران 26 الی 27 - استاد محمد صدیق منشاوی

Share