ترتیل سوره قدر – یوسف کالو

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل ترتیل سوره قدر – یوسف کالو3.74 مگابایت
موضوع: 
سوره قدر درباره نزول قرآن در شب قدر، بیان عظمت شب قدر (که از هزار ماه بالاتر است)، نزول فرشتگان رحمت و «روح» و رقم زدن سرنوشت انسان ها و اشاره به برکات این شب است.

ترتیل سوره قدر – یوسف کالو

ترتیل سوره قدر با صدای دلنشین و ماندگار قاری قرآن یوسف کالو به مدت 00:45 به همراه متن و ترجمه آیات

سوره قدر :

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِى لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَ اكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّ وحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَ بِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلَامٌ هِىَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾

ترجمه سوره قدر :

ما [قرآن را] در شب قدر نازل كرديم. (۱) و از شب قدر، چه آگاهت كرد. (۲) شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است. (۳) در آن [شب ] فرشتگان، با روح، به فرمان پروردگارشان، براى هر كارى [كه مقرّر شده است ] فرود آيند؛ (۴) [آن شب ] تا دمِ صبح، صلح و سلام است. (۵)

محتوای سوره قدر

محتوای کلی سوره قدر درباره نزول قرآن در شب قدر، بیان عظمت شب قدر (که از هزار ماه بالاتر است)، نزول فرشتگان رحمت و «روح» و رقم زدن سرنوشت انسان ها و اشاره به برکات این شب است.[صفوی، «سوره قدر»، ص۷۸۶.]

استدلال به سوره قدر بر وجود امام زمان(علیه السلام)

در جوامع روایی شیعه، روایاتی از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و اله)، امام علی(علیه السلام) و امام باقر(علیه السلام) نفل شده که فرشتگان الهی در شب قدر بر والیان بعد از رسول خدا که علی (علیه السلام) و یازده تن از فرزندان او هستند، نازل می شوند و از شیعیان می خواهد با سوره قدر بر اثبات وجود و زنده بودن امام زمان(علیه السلام) استدلال کنند؛ چراکه نزول فرشتگان در شب قدر برای ابلاغ تقدیر سال آینده مختص به زمان پیامبر (صلی الله علیه و اله) نیست و در تمام سال ها جاری است؛ بنابراین پس از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و اله)، فرشتگان بر جانشین آن حضرت، که امام معصوم و شبیه ترین شخص به پیامبر است، نازل می شوند.[کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۱، ص۲۴۷-۲۵۲] شیعیان از این آموزه که شب قدر همیشگی است و نزول فرشتگان در این شب، حتمی است و از طرفی، این نزول نیازمند نزولگاهی قابل است، به وجود حجت در تمام زمان ها تا قیامت استدلال کرده اند.[رضوانی، موعود شناسی و پاسخ به شبهات، ۱۳۸۴ش، ص۲۸۷-۲۸۸.]

پدیدآورنده: 
Share