حضرت فاطمه و فرزندان

زهرای اطهر علیهاالسلام دارای پنج فرزند: حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن علیهم السلام. فرزند پنجم ایشان که محسن نام داشت با سکوت جبت و ضربه ی طاغوت به شهادت رسید.

اگر چه فرزندان آن حضرت از افراد عادی نبودند و هر کدام از بدو تولد و بلکه در شکم مادر صاحب مقامات و کمالات بودند در عین حال فاطمه علیهاالسلام در مقام تعلیم و تربیت آنها بود و نهایت مراقبت را نسبت به آنها مبذول داشت.

حضرت زهرا علیهاالسلام امام حسنی را در دامن خود پرورش می دهد که در موقع حساس با صبر و مظلومیت خود تمامی زحمات جد و پدر را حفظ می کند و با صلح و سکوت خود کمر بنی امیه و هر چه ستمگر را می شکند.

فاطمه علیهاالسلام امام حسینی را در دامن خود پرورش می دهد که باید یک روز به داد اسلام برسد، جان خود و عزیزانش را فدای اسلام و قرآن نماید، سر سلسله ی مردم آزاده ی جهان شود و این جمله را با خون مقدس خویش در صفحه ی تاریخ بنویسد که باید بشر از قید بندگی غیر خدا رهائی یابد و تا مرز شهادت برای حفظ شرف و عزّت ایستادگی کند.

زهرای مرضیه علیهاالسلام در محیط خانه دخترانی چون زینب و ام کلثوم پرورش داده که بوسیله ی افشاگریهایشان دستگاه ظلم بنی امیه و یزیدیان را رسوا و مفتضح سازند.

حضرت او زینبی را ساخته که قهرمانی او زبانزد خاص و عام است. زینبی که آئینه ی تمام نمای مادر بود، شجاعت مادر، حلم و صبر مادر، علم و تقوای مادر و بالاخره ایستادن در برابر غاصبین حقوق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم را همه و همه از مادر ارث برده است.

آری زینب علیهاالسلام در دانشگاه فاطمه علیهاالسلام آموخت که چگونه باید دولتهای ستمگر را رسوا نمود و جلو مقاصد شوم آنها را گرفت.

Share