فیلم مستند نار و انار - اسلام خواهی در آذربایجان

دریافت ویدئو
فیلم نار و انار - روایتی از مظلومیت اسلام خواهی در کشور آذربایجان

خلاصه فیلم مستند نار و انار - اسلام خواهی در کشور آذربایجان

فیلم مستند نار و انار روایتگر مظلومیت روحانیت و اسلامخواهان شیعه در کشوری است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل داده اند. موج اسلامخواهی به راه افتاده در این کشور با مشت آهنین سرکوب می شود که حتی پرچم های عزای اباعبدالله نیز از آن در امان نیستند...

مستند «نار و انار» منتخب جشنواره سینمایی عمار؛ روایتی ست هولناک از عمق جامعه جمهوری آذربایجان و رنجنامه شیعیان “نارداران” …

جمهوری آذربایجان در همسایگی شمال کشورمان دارای بالاترین درصد ترکیب جمعیتی شیعی پس از ایران می باشد که حدود 85% از جمعیت نه و نیم میلیونی آن شیعه دوازده امامی هستند.

نارداران نام قصبه ای در نزدیکی باکو است که به دلیل قرار گرفتن حرم مطهر بی بی رحیمه (سلام الله علیها) خواهر گرامی امام رضا (علیه السلام) از مرکزیت مذهبی و موقعیت رهبری شیعیان آذربایجان برخوردار است.

حزب اسلام آذربایجان برای اولین بار در این قصبه تشکیل شد و با خط مشی مذهبی در صحنه سیاسی جمهوری آذربایجان ظاهر شد ولی حاکمیت فاسد و لائیک این جمهوری همواره سعی در حذف حرکت های مذهبی این کشور را داشته است و در راه نیل به این هدف از تخریب مساجد و تصویب قوانین ضد اسلامی تا حمله به نارداران و به شهادت رساندن دینداران دریغ نداشته است .

در سال ۲۰۱۵ میلادی حاکمیت آذربایجان موج دستگیری اسلامخواهان را آغاز کرد که طی آن بیش از ۱۵۰ نفر از اسلامخواهان دستگیر شدند و در صدر آنان نام حاج طالع باقرزاده ، روحانی مبارز این کشور به چشم می خورد که اخیرا با اتهام به جرایمی عجیب از جمله حمل قرآن به بیست سال زندان که هفت سال آن در زندانهای انفرادی بدون هرگونه ملاقات است محکوم شده است!!

مستند «نار و انار» برگزیده هشتمین دوره جشنواره عمار در بخش بیداری اسلامی سعی کرده است گوشه ای از وضعیت مظلوم ترین شیعیان جهان را به تصویر بکشد.

فیلم مستند نار و انار - اسلام خواهی در کشور آذربایجان

مطالب مرتبط و پیشنهادی : جشنواره مردمی فیلم عمار

جزئیات فیلم مستند نار و انار - اسلام خواهی در کشور آذربایجان

قالب فیلم : مستند
مدت زمان : 00:26:00
سال تولید : 1396 شمسی
جشنواره : جشنواره هشتم
کشور سازنده : ایران

Share

دیدگاه‌ها

یعنی این اتفاقات در همسایگی ما برا شعیان علی (ع)افتاده و مسولین ما سکوت کردن آخه چرا .جواب امام زمان چطور باید بدیم