رازهای پنهان چاه یعقوب در آمریکا ! (Jacob’s well)

انجمن‌ها: 

با چاه یعقوب در آمریکا آشنا شوید!

گرمای شدید تگزاس بر کسی پوشیده نیست و این گرما سالیانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشد. هنگامی که در تگزاس هستید و گرما حسابی کلافه تان کرده، بهترین راه حل برای خلاصی از این گرمای طاقت فرسا، استفاده از آب های سرد منطقه است. جیکوب یا چاه یعقوب ، بهترین نقطه برای شنا کردن و خلاصی از گرمای طاقت فرسای تگزاس است اما این چاه، یک سیاهچاله بی پایان است که چندین غواص را به کام مرگ کشانده است.

رازهای پنهان چاه یعقوب در آمریکا ! (Jacob’s well)

چاه یعقوب، چاه مورد علاقه ماجراجویان

 چاه یعقوب (Jacob’s well)، مشهورترین و مخوف ترین چاه در منطقه ویمبرلی تگزاس است. چاهی که مملو از آب های سرد است و دهانه 3.7 متری باریکی دارد. جالب است بدانید که نام چاه یعقوب از انجیل گرفته شده است. این چاه خطرناک، ماجراجویان را به سمت خود جذب می کند تا جایی که برخی از این ماجراجویان برای رزرو آن، ساعت ها منتظر باز شدن سایت می شوند.

چرا چاه یعقوب اسرار آمیز است؟

در دهه سی، افرادی سعی کردند تا به اعماق چاه یعقوب نفوذ کنند. پسرهای منطقه ویمبرلی و سان مارکوس در صدد کشف عمق چاه یعقوب به وسیله شلنگ های هوا و تجهیزات دست ساز خود شدند اما بیشتر از ۷.۶ متر آن، کشف نشد.

تلاش مجدد برای اکتشاف چاه یعقوب از سال ۲۰۰۰ توسط غواصان آموزش دیده ای آغاز شد. این تلاش ها که در قالب پروژه ای به نام JWEP انجام گرفت تا سال 2007 ادامه داشت اما نقشه دقیقی از چاه تهیه نشد و تا به امروز تنها 6000 فوت آن به طور کامل کشف شده است.

در نگاه اول چاه یعقوب چاهی آرام و بی خطر جلوه می کند اما این فقط ظاهر ماجرا است. ۹ متر پایین تر از دهانه چاه، ۴ حفره متصل به هم وجود دارد که حفره چهارم، خطرناکترین حفره در بین آن ها است. تا به حال کسی نتوانسته این حفره را کشف کند و کسانی که برای کشف به این بخش، به اعماق چاه شنا کرده اند، غرق شده اند. این حفره تاکنون جان ۸ نفر را گرفته است. یکی از این هشت نفر در سال ۱۹۷۹ و دیگری در سال ۱۹۸۱ غرق شد. اجساد افراد دیگر هیچ گاه یافت نشد. حفره چهارم چاه یعقوب، این چاه را اسرار آمیزتر کرده است. برخی می گویند درون این حفره اشکال مختلفی از آهک وجود دارد و به زیبایی آن افزوده است.

نظر لویی باند درباره چاه یعقوب

نویسنده ای به نام “لویی باند” در بخشی از کتاب “فلسفه مرگبار یعقوب” درباره چاه یعقوب می نویسد. او هر چهار حفره عمیق این چاه را توصیف می کند و در توصیف حفره چهارم می گوید: این حفره بسیار باریک است تا جایی که غواصان برای کشف آن باید از مخازن اکسیژن جدا شوند. همچنین در این کتاب، مرگ یکی از قربانیان چاه که در سال 2000 رخ داده است، به طور کامل بازسازی شده است.

چاه یعقوب چاهی اسرار آمیز

با این که خطرات شنا در این چاه بر کسی پوشیده نیست اما ماجراجویان زیادی برای شنا به این منطقه می روند. به عقیده برخی از آن ها، امکان غرق شدن در قسمت های بالایی چاه وجود ندارد زیرا فشار آب چشمه به حدی است که افراد را به قسمت های بالایی پس می زند. این خطر تنها شامل کسانی می شود که به قسمت های عمیق تر برای اکتشافات بیشتر می روند. با تمام این تفاسیر زیبایی اعماق چاه همچنان افراد زیادی را به اکتشاف وا می دارد.

در تایید این نظریه، مورخ ۸۰ ساله ای به نام “دورتی ویمبرلی که از اهالی بومی این منطقه است می گوید: وقتی سه سالم بود، پدرم مرا بارها و بارها به این چاه می انداخت. در آن زمان به دلیل فشار بالای آب، امکان غرق شدن وجود نداشت.

خشک شدن چاه یعقوب در سال ۲۰۰۰

در سال ۲۰۰۰ چاه یعقوب دستخوش تغییراتی شد و کم کم از ارتفاع آب آن کاسته شد. با کمک زمین داری به نام دیوید بیکر، چاه بازسازی شد. وی تمام تلاشش را کرد تا چاه یعقوب به غار یعقوب تبدیل نشود.

شنا در چاه یعقوب

چاه یعقوب صدها سال است که مکانی برای بازدیدکنندگان و مردم محلی شده است. شنا در این منطقه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر مجاز است و هر شناگر فقط دو ساعت می تواند در آب باشد. تگزاسی ها معتقدند این چاه الهام بخش دانشمندان و غواصان است و باید به خوبی از آن محافظت شود. با تمام خطرهایی که چاه یعقوب دارد، این مکان برای بسیاری از افراد، سرشار از آرامش است. تگزاسی ها خنکی آب را به خطرات آن ترجیح می دهند. چاه یعقوب در اواخر هر هفته بسیار شلوغ است.

رازهای پنهان چاه یعقوب در آمریکا ! (Jacob’s well)

مطالب بیشتر و مرتبط:

طبیعت و گردشگری

تالار گردشگری

Share