جریانی غرض ورز و کمک به فلسطین

سید حسین سیدی
کمک به فلسطین
اینروزها برخی افراد غرض ورز، به بهانه افطاری کمیته امداد به مردم غزه، غرض ورزی خود را نشان دادند. نکته ای که حتی از طرف رسانه های بیگانه رد شد.

جریانی غرض ورز و کمک به فلسطین

گاهی متاسفانه عملکرد خودی ها موجب می شود که حتی غیر خودی ها نیز صدایشان بلند شود. اینروزها موضوع افطاری مردم غزه توسط کمیته امداد، توسط عده ای ناآگاه، حتی مخالفت رسانه های معاند را نیز در پی داشته است. مثلا گزارشگر بی بی سی نوشت که هیچ ملتی در تاریخ علیه گرسنگان ملت دیگری کمپین نکرده است.[1] واقعیت این است که این پولها از محل جمع آوری کمکهای مردمی به فلسطین بوده است و نه از محل جمع آوری کمک برای افراد داخل کشور.

واقعیت این است که افراد کمپین کننده بر ضد فلسطین، بدنبال فقیران مردم ایران نیستند؛ بلکه این افراد(چه بسا مرفه بی درد باشند) در پی همان شعار غیر اسلامی و انسانیِ نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران هستند. این افراد غرض ورز، بی خبر از قرآن هستند که صدقات(زکات) را حتی برای غیر مسلمانان متمایل به اسلام می داند[2]. وقتی که قرآن، کمک به غیر مسلمانان را توصیه می کند، آیا کمک به مسلمانان(اهل سنت) را توصیه نمی کند؟ به طور مسلم، توصیه می فرماید.

جریانی غرض ورز و کمک به فلسطین

پی نوشت:
1ــ کلیک کنید

2ــ توبه/60: «إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ وَ... وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُم‏؛ صدقات، فقط ويژه نيازمندان و... و آنانكه بايد دل‏هايشان را [براى تمايل به اسلام‏] به دست آورده شود.»

پدیدآورنده: 
Share