طوفان شن - وقتی شن ها به یاریمان آمدند...

به بهانه شكست حمله نظامی آمریكا به ایران در طبس به علت طوفان شن (1359ش)
شکست آمریکا در طبس
پنج اردیبهشت، سالگرد حمله آمریکا به طبس است. آنجایی که بجز مزدوران آمریکایی در ایران، ملت ایران و مسولان انقلابی کشور ، نه خبر داشتند و نه آماده مقابله با آن؛ اما خداوند، شن ها را به یاریمان فرستاد.

طوفان شن - وقتی شن ها به یاریمان آمدند...

پنج اردیبهشت، سالگرد حمله نظامی آمریکا به طبس است؛ روزی که دشمنان گرفتار طوفان شن شدند. آنجایی که بجز مزدوران آمریکایی در ایران، ملت ایران و مسئولان انقلابی کشور ، نه خبر داشتند و نه آماده مقابله با آن؛ اما خداوند، شن ها را به یاریمان فرستاد.

آری، هر کسی  و یا ملتی که برای خدا کار کند، خداوند، از آنها دفاع خواهد کرد. «إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ‏ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا؛ خداوند از كسانى كه ايمان آورده‏ اند دفاع مى كند.»[1] و اسباب خویش را به یاری شان خواهد فرستاد و برای دشمنان آن، عذابی نابود کننده می فرستد. «فَأَخَذَتْهُمْ صاعِقَةُ الْعَذابِ الْهُونِ بِما كانُوا يَكْسِبُون‏؛ پس آنها را هم صاعقه عذاب خوارى و هلاكت به كيفر كردارشان فرا گرفت.»[2]

مطلب مرتبط: شكست حمله نظامی آمریكا به ایران در طبس به علت طـوفان شــن (1359ش)

امروز نیز همین گونه ست...

بدون شک خداوند از وعده ی خود تخلف نمی کند و امروز نیز همان دفاع را از اهل ایمان (ایران) دارد؛ اما به شرطی که ما مواضع دفاعی خود را ــ مانند تنگه احد ــ به قصد منافع شخصی و منافع جناحی، ترک نکنیم.

شاید خیلی افراد سست عقیده ای که در آن روزهای شکست آمریکا در صحرای طبس، جوان و یا میانسال بوده اند و اخبار آن را بارها و بارها شنیده اند که؛ خداوند، شن ها را به یاری ملت ایران فرستاد، اینک از تعبیر شکست برای آن چندان راضی نباشند و آن را به عوامل طبیعی ربط دهند. بله عامل طبیعی بود؛ ولی باید قبول کرد که  عذاب و شکستی بزرگ برای آمریکا بود. زیرا که آنها محاسبه کرده بودند که زمانی بیایند که به طوفان شن بر نخورند.

افرادی که شکست آمریکا در طبس را طبیعی می دانند، آیا شکست های دیگر آمریکا را که بر اثر عوامل غیر طبیعی بوده، قبول دارند؟ آیا مگر در جنگ تحمیلی، آمریکا همه گونه کمک را به صدام نمی کرد؟ آیا شکست صدام، شکست او نبود؟ آیا بازداشت تفنگداران آمریکایی ــ با آنکه ناو هواپیمابر آمریکا در همان نزدیکی بود ــ شکست آمریکا نبود؟ آیا نشاندن پهپادهای آنها، شکست آنها نبود؟ آیا شکست داعش ــ که همه نوع کمک را از آمریکا و رژیم صهیونیستی و منطقه دریافت می کرد، شکست آمریکا نبود؟ آری بود؛ اما کسی که نخواهد، قبول کند، این سخنان برای او فایده ای ندارد.

سخن آخر اینکه؛ حقیقت این است انگیزه معنوی ملت ایران، باعث نصرت الهی در حق آنان شد. «اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! اگر (آيين) خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى‏ كند و گام هايتان را استوار مى ‏دارد.»[3] خداوند، ملت ایران را روزی با شن یاری کرد و روزی دیگر با دانشمندان نظامی اش.

طوفان شن - وقتی شن ها به یاریمان آمدند...

پی نوشت:
1ــ سوره حج/38.
2ــ سوره فصلت/17.
3ــ سوره محمد/7.

پدیدآورنده: 
Share