سرنگونی پهپاد آمریکایی و هیمنه دروغین

موضوع: 
سید حسین سیدی
پهپاد ساثط شده آمریکایی
در روزهای اخیر با اقدام قاطعانه و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی، فضای کشور و حتی کشورهای دوست را غرور و عزت دینی فرا گرفته است.

سرنگونی پهپاد آمریکایی و هیمنه دروغین

در روزهای اخیر با اقدام قاطعانه و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی ، فضای کشور و حتی کشورهای دوست را غرور و عزت دینی فرا گرفته است. این دستاورد گرانبهای انقلاب اسلامی، بار دیگر برتر بودن جبهه مقاومت و شکننده بودن و ترسو بودن دشمنان اسلام را نشان داد.

قرآن کریم ضمن توصیه به مقاومت در برابر دشمنان می فرماید: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ؛ و هرگز (در برابر دشمن) سست نشوید و (از مصائبى که بر شما وارد مى ‏شود) غمگین مباشید که شما برترید اگر مؤمن (واقعى) باشید.»[1] پیام این آیه از قرآن برای جامعه اسلامی ما این است که در برابر دشمن کوتاه نیایید و از تحریم و تهدید نترسید و بدانید که اگر اهل ایمان بوده و مقاومت کنید، باذن الله دست برتر را خواهید داشت.

سپاه پاسداران با الهام از این آیه فوق، دست به چنین کار شجاعانه ای زد و ابتکار عمل را به دست گرفت و تمام نقشه های دشمنان جهانی و منطقه ای ایران اسلامی را نقش بر آب کرد. دلاورمردان هوا فضای سپاه با نترسیدن از هیمنه پوشالی آمریکا و متحدان ناچیز منطقه ای آن کشور، این آیه از قرآن را عینیت بخشیدند: «بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى‏؛ دلاورى آنان میان خودشان شدید است [ولى از رویارویى با شما مى ‏ترسند]، آنان را متحد و هم‏دست مى‏ پندارى در حالى که دل‏ هایشان پراکنده است‏.»[2]

آمریکا و سایر دشمنان اسلام علیرغم تبلیغات وسیع، همواره در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران، در میدان عمل حرف زیادی برای گفتن نداشته اند و ندارند؛ به شرطی که ما میدان را رها نکنیم. «لَنْ یَضُرُّوکُمْ إِلاَّ أَذىً وَ إِنْ یُقاتِلُوکُمْ یُوَلُّوکُمُ الْأَدْبارَ؛ هرگز به شما جز آزارى اندک نمی رسانند، و اگر با شما بجنگند [شکست مى‏ خورند و] به شما پشت کرده [فرار مى‏ کنند].»[3]

در ماجرای سرنگونی پهپاد ، آمریکا فقط به تبلیغات بسنده کرد و جنگ روانی را به راه انداخت؛ اما دنیا شاهد است که در میدان عمل فرار کرده است و در حالت انفعالی به سر می برد.

نکته مهم: البته این نکته که دشمنان به جز آزار مختصری، کار دیگری از دستشان بر نمی آید، فقط در بحث نظامی نیست؛ در اقتصاد هم همین است؛ منتها ما مشکلات اقتصادی را کلا به گردن تحریم ها انداخته ایم؛ در حالی که مشکل اصلی از کم کاری بخش اقتصاد کشور است و تحریم ها اثر چندانی بر اقتصاد ما ندارد. شاهدش این است که ما در بخش هایی از اقتصاد با وجود تحریم ها رشد داشته ایم(ساخت تجهیزات پزشکی و...).

پس مشکل از جایی دیگر است.

سرنگونی پهپاد آمریکایی و هیمنه دروغین

پی نوشت:
1ــ آل عمران/139.
2ــ حشر/14.
3ــ آل عمران/111.

Share