تبعات بی حرمتی به شوهر و راهکار ترک آن

تبعات بی احترامی به همسر
یکی از مواردی که باعث می شود تا روابط زن و مرد سرد شده و اختلافات بین آنها زیاد شود، بی حرمتی زن به شوهر است، که در این بخش عواقب بی حرمتی و راهکار آن ذکر میشود.

تبعات بی حرمتی به همسر و راهکار ترک آن

یکی از مواردی که باعث میشود تا روابط مرد و زن سرد شده و درگیری و اختلافات بین آنها زیاد شود، بی حرمتی زن به شوهر است. متاسفانه برخی از بانوان، در زمان روبرویی با فشارها و تنگناهای زندگی، رفتارهای اهانت آمیزی نسبت به شوهر خود دارند که در آخر دود آن به چشم خود زن میرود.

تبعات بی حرمتی به شوهر و راهکار ترک آن

تبعات بی حرمتی به شوهر 

بی حرمتی زن به شوهر، گاهی در مقابل چشمان فرزندان انجام میشود و همین باعث میشود که مرد احساس حقارت کرده و او نیز رفتارهای نامناسبی را پیش بگیرد. به همین دلیل حرمت به شوهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است بی حرمتی نسبت به شوهرش تبعات زیادی دارد که از مهم ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم حرمت به شوهر باعث میشود که او مسئولیت خود را به خوبی انجام ندهد.
اهانت به شوهر در مقابل فرزندان، باعث میشود که غرور و ابهت مرد از میان برداشته شود و حرمت فرزندان نیز نسبت به پدر کمرنگ شود.
عدم حرمت به شوهر به این معناست که علاقه ای نسبت به او وجود ندارد و او اعتماد به نفس لازم را برای انجام خواسته ها و حمایت از شما نخواهد داشت.
بی حرمتی و تحقیر شوهر باعث میشود تا او از مسئولیتهای خود سرباز زده و در تصمیمات کوچک نیز دچار دودلی  و تردید شود.
عدم حرمت به شوهر باعث خواهد شد که حمایتهای مالی و احساسی او از شوهر و خانواده کم شده و زن و مرد  کم کم از هم دور شوند

تبعات بی حرمتی به شوهر و راهکار ترک آن

روشهای ترک عادت بی حرمتی به شوهر

در صورتی که بی حرمتی به شوهر ادامه داشته باشد، ممکن است طرفین به طلاق عاطفی رسیده و یا کاملا از هم جدا شوند. طلاق نیز یکی از مواردی است که بر هر دو طرف و فرزندان تاثیر منفی خواهد داشت. بنابراین بهتر است که بانوان یاد بگیرند تا جای امکان با حرمت به شوهر خود، مانع از ایجاد درگیری و شکاف در خانواده شوند.

روشهای ترک بی حرمتی به شوهر،عبارتند از:

عدم مقایسه شوهر

همانطور که میدانید، آزار روحی بسیار سخت تر و ماندگارتر از آزار جسمی است. یکی از عواملی که باعث بی حرمتی زن نسبت به مرد میشود، مقایسه او با دیگران است. برخی از بانوان بدون اینکه تفاوتهای فردی و فرصتهای نابرابر را در نظر بگیرند، شوهر خود را با دیگران مقایسه میکنند این بانوان جنبه های منفی شوهر خود را برجسته کرده و جنبه های مثبت او را از یاد میبرند.بنابراین توصیه میشود که همه شوهر خود را همان گونه که هست قبول کنند و هیچگاه او را با دیگران مقایسه نکنند.

به خاطر سپردن اولویتهای شوهر

یکی از روشهای کاهش تنش این است که بانوان، سلیقه شوهر خود را شناسایی کرده و اولویتهای او را به خاطر بسپارند تا به این طریق کشمکش و تنشهای کمتری در زندگی داشته باشند.

هم فکری با شوهر

بانوان باید به نظرات شوهر خود حرمت بگذارند و در مورد تمامی تصمیمات در کنار هم باشند. این تصمیمات میتوانند شامل مسائل مالی، آموزش فرزندان و… باشد.

عدم بدبینی

نداشتن اطلاعات کافی درباره روشهای درست شوهرداری، باعث ایجاد بدبینی میشود. در صورتی که بدبینی به موقع درمان نشود، باعث از بین رفتن کانون گرم خانواده خواهد شد. بدبینی درست در مقابل اعتماد قرار گرفته و اگر ادامه دار شود، یک اختلال روانی خواهد بود. بنابراین بانوانی که با این مشکل مواجه هستند، باید هر چه زودتر و سریع تر برای درمان این مشکل به مشاور مراجعه کنند.

تحسین یکدیگر

یکی از مواردی که میتواند باعث گرمی خانواده و اعتماد به نفس زیاد مرد شود، این است که مورد تحسین قرار بگیرد. بنابراین بانوان باید در جمع دوستان و اقوام از ویژگی های مثبت شوهر خود تعریف و تمجید کنند. این تعریف  و تمجید حتی میتواند در مقابل فرزندان باشد تا فرزندان نیز نسبت به پدر خود احساس خوبی داشته باشند و او را الگو و قهرمان زندگی خود بدانند. بنابراین مرد میتواند این ویژگیهای خوب را زیاد تقویت کرده و با اعتماد به نفس زیادی خانواده خود را حمایت کند.

عدم توهین به عقاید شوهر

به عقاید، ایده ها و نظرات شوهر خود حرمت بگذارید و تلاش کنید با چشم باز از عقاید او پیروی کنید. البته لازم نیست تحت هر شرایطی این عقاید را بپذیرید؛ اما میتوانید به آنها حرمت بگذارید.

توجه به کار شوهر، پشتیبانی و اهمیت دادن به او

انتقادهای پشت سر هم و به مدت طولانی از شوهر باعث میشود که عزت نفس او خدشه دار شود؛ بنابراین به جای غر زدن میتوانید به کار او توجه نشان داده و به توانایی های او حرمت بگذارید. اگر دوست دارید که شوهرتان همواره پیشرفت و ترقی کند، به جای سرزنش از او حمایت کرده و پشتیبان و حامی  او باشید. با تمام وجود به حرفهای او گوش داده و به او اهمیت دهید. اگر بتوانید با گفتگو و تعامل ارتباط بهتری را برقرار کنید، مشکلات زودتر حل خواهند شد.

قبل از حرف زدن فکر کنید

زمان صحبت کردن با شوهر خود، مخصوصا زمانی که میخواهید از او انتقادی بکنید، به کلمات خود فکر کنید و مواظب باشید تا حرفی نزنید که باعث ناراحتی او شود. تلاش کنید تا جای ممکن در عصبانیت حرفی نزنید. حرف زدن در عصبانیت باعث میشود که حرفهای بدی بزنید و این امر حتی بر روی فرزندان نیز تاثیر بدی خواهد داشت.

تبعات بی حرمتی به شوهر و راهکار ترک آن

راهکارهای دیگری برای بهبود روابط بین زن و مرد :

  • عدم بدگویی از شوهر در مقابل فرزندان

اگر میخواهید که همواره حرمت شما حفظ شود، در مقابل فرزندان از شوهر خود بدگویی نکنید. این  امر باعث میشود که فرزندان نیز همواره به پدر خود حرمت بگذارند.

  • مثبت اندیش باشید.

مثبت اندیشی و خوش بینی باعث میشود که شما همواره جنبه های مثبت زندگی را ببینید و بنابراین بهتر است مشکلات خود را مدیریت کنید.

  • ابراز محبت فیزیکی

ابراز محبت، کلید گرم شدن رابطه بین مرد و زن است و باعث رفع دلخوری ها خواهد شد. بنابراین تلاش کنید با ابراز محبت فیزیکی از زحمات او قدردانی و تشکر کرده و باعث ایجاد علاقه و حرمت زیاد شوید.

  • عدم ایرادگیری از خانواده شوهر

حتی اگر با پدر و مادر شوهرتان اختلاف نظر دارید، تلاش کنید که به آنها حرمت بگذارید. بی حرمتی به آنها مانند بی حرمتی به شوهر است و این کار به زندگی شما آسیب خواهد زد.

  • توی ذوق شوهرتان نزنید.

در صورتی که شوهرتان هدیه ای میخرد، حتی اگر از آن خوشتان نیاید، توی ذوق شوهرتان نزنید. از او قدردانی و تشکر کنید. اگر توی ذوق او بزنید، ممکن است دیگر رغبتی برای خرید هدیه یا سورپرایز شما نداشته باشد. بنابراین از این که به یاد شما بوده، همواره قدردان باشید.

تبعات بی حرمتی به شوهر و راهکار ترک آن

Share