آشنایی با کاربردهای GPRS و MMS

تعداد کلمات 706 / زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
GPRS و MMS
تقريباً براى بيشتر افراد، اتصال به اينترنت، تداعى كننده كافى‏نت‏هاى شلوغ، كارت‏هاى اينترنتى كه زود تمام مى ‏شوند و نياز به مكان و تجهيزات خاص مى ‏باشد؛ حال آنكه GPRS، تقريباً همه اين مشكلات را حل خواهد نمود.

آشنایی با کاربردهای GPRS و MMS

تقریباً براى بیشتر افراد، اتصال به اینترنت، تداعى کننده ی کافى نتهاى شلوغ، کارت هاى اینترنتى که زود تمام مى شوند و نیاز به مکان و تجهیزات خاص مى باشد؛ حال آنکه GPRS (جی پی آر اس)، تقریباً همه ی این مشکلات را حل نموده است.

GPRS و MMS

GPRS

تقریباً براى بیشتر افراد، اتصال به اینترنت، تداعى کننده کافى نت هاى شلوغ، کارت هاى اینترنتى که زود تمام مى شوند و نیاز به مکان و تجهیزات خاص مى باشد؛ حال آنکه GPRS، تقریباً همه این مشکلات را حل خواهد نمود. GPRS، مخفف عبارت General Packet Radio Service و در حقیقت، روش جدیدى براى ارسال داده ها از طریق تلفن همراه مى باشد روشى که به ما کمک مى کند همیشه و در همه جا بتوانیم بصورت آنلاین، به شبکه جهانى اینترنت دسترسى یابیم. براى استفاده از این فناورى، ابتدا باید گوشى تلفن همراه شما قابلیت اتصال به شبکه GPRS را داشته باشد. بعد از آنکه از قابلیت GPRS گوشى تلفن همراه خود مطمئن شدید، بایستى تنظیمات GPRS را انجام دهید. این تنظیمات بطور خودکار و با دریافت یک پیام کوتاه SMS، به گوشى شما منتقل مى شود. در این صورت، شما بایستى اطلاعات دریافت شده را در تلفن همراه خود ذخیره نمایید. پس از ذخیره تنظیمات بر روى گوشى تلفن همراه خود، یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن بر روى صفحه گوشى شما ظاهر مى شود. حال با کمک گزینه مرورگر موجود در گوشى خود یا همان علامت کره زمین، مى توانید به شبکه اینترنت متصل شوید؛ اما براى استفاده از GPRS عجله نکنید! صبر کنید تا تنظیمات GPRSاز طریق مرکز براى شما ارسال گردد. در صورت نیاز نیز مى توانید از سرویس «درخواست تنظیمات» استفاده کنید و نیاز به دریافت تنظیمات خودکار را به مرکز اطلاع دهید.

GPRS و MMS

MMS

اکنون به سراغ سرویس دیگرى مى رویم که از طریق شبکه GPRS، ارسال و دریافت داده ها را انجام مى دهد. سرویسى که به ما این امکان را مى دهد تا علاوه بر ارسال متن، تصاویر و موسیقى را نیز ارسال یا دریافت نماییم. این سرویس که در اصل، مخفف عبارت Multimedia Messaging Serviceمى باشد، در اصطلاح MMSنامیده مى شود. MMSیا همان سرویس پیام رسان چند رسانه اى، قابلیتى بسیار جالب است. براى استفاده از MMS، ابتدا بایستى گوشى تلفن همراه شما قابلیت دریافت MMS را داشته باشد. براى آگاهى از این مطلب، سرى به منوى اصلى تلفن همراه خود بزنید. سپس باید تنظیمات GPRSرا نیز انجام دهید؛ یعنى تنظیماتى که بطور خودکار و از طریق یک پیام کوتاه، به گوشى شما ارسال مى شود را در تلفن همراه خود ذخیره نمایید.

همان گونه که قبلاً گفته شد، پس از ذخیره تنظیمات بر روى گوشى تلفن همراه خود، یک علامت G یا یک مثلث برعکس، در کنار علامت آنتن بر روى صفحه گوشى شما ظاهر مى شود. از طرفى شما بایستى تنظیمات MMSرا نیز از مرکز تلفن همراه دریافت و ذخیره نمایید. پس از آنکه از تنظیمات MMSو GPRS گوشى خود مطمئن شدید، مى توانید به راحتى، متن، عکس و موسیقى را دریافت و ارسال نمایید.براى ارسال عکس از طریق MMS، ابتدا وارد منوى اصلى گوشى تلفن همراه خود شوید. همانند ارسال SMS، وارد گزینه Messegesشده، گزینه ایجاد پیام جدید یا همان Create Message را انتخاب نمایید. در این حالت، بر خلاف SMS که گزینه پیام متنى یا Text Message را انتخاب مى کردیم، این بار گزینه MMSرا انتخاب مى کنیم.با توجه به نوع گوشى تلفن همراه، آدرس ارسال یعنى همان شماره تلفن یا آدرس ایمیلى که مى خواهید عکس مورد نظر را به آن آدرس ارسال کنید، قبل یا بعد از درج عکس از شما پرسیده مى شود. براى درج عکس، مسیر زیر را دنبال کنید:

Options .Insert .Insert Picture :Image... حال عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Send، عکس و پیام شما به آدرس ایمیل یا شماره تلفنى که انتخاب نموده اید، ارسال مى گردد.دریافت MMS، همانند دریافت SMS بوده، پیام هاى دریافتى در Inbox گوشى شما ذخیره مى شوند و در صورتى که گوشى شما داراى تنظیمات MMSباشد، به راحتى قابل مشاهده خواهد بود.براى ارسال همزمان تصویر و صوت نیز همانند آنچه در زمینه ارسال عکس گفته شد، عمل نمایید و براى درج فایل صوتى، مسیر زیر را دنبال کنید:

Options .Insert .Insert Sound:Sound Clip...سپس فایل صوتى خود را انتخاب نموده، با انتخاب گزینه send، آن را ارسال نمایید. باید توجه داشت که حداکثر حجم مجاز براى هر MMS، 300 کیلو بایت است. همچنین لازم به ذکر است که براى استفاده از خدمات فوق، بایستى منتظر ارسال تنظیمات از سوى مرکز تلفن همراه خود بمانید!

GPRS و MMS

نویسنده: رضوان السادات میرمحمدی

Share