قیمت نهال میوه گلدانی و بهترین نهال ها

موضوع: 
قیمت نهال میوه گلدانی و بهترین نهال ها
قبل از خرید نهال حتماً اکوسیستم منطقه خود را به خوبی مورد بررسی قرار داده و نهال سازگار با آن را خریداری کنند، همچنین برای احداث باغ مدرن از کارشناسان و مهندسین نهالستان کمک بخواهند.

قیمت نهال میوه گلدانی و بهترین نهال ها

یکی از روش‌هایی که نهالستان برای عرضه و فروش نهال استفاده می‌کنند تکثیر نهال گلدانی است، ما در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات کاملی در مورد قیمت نهال میوه گلدانی و بهترین نهال ها به شما ارائه داده و به مقایسه بین نهال گلدانی و نهال ریشه‌ای بپردازیم؛ منظور از نهال گلدانی انواع نهال میوه هست که در گلدان‌های پلاستیکی یا کیسه‌های مخصوص کاشته می‌شود.

 

مزایای کاشت نهال گلدانی

ولی مزایای کاشت نهال گلدانی چیست؟ که برخی از کشاورزان و باغداران مشتاق خرید نهال گلدانی از نهالستان‌ها هستند:

  • کشاورزان می‌توانند نهال گلدانی را در هر زمانی در باغ خود کاشت کنند، در واقع هیچ محدودیت زمانی برای کاشت نهال گلدانی وجود ندارد.
  • اگر نهال گلدانی را از نهالستان معتبر خریداری کنید، مطمئن باشید هیچ کدام از نهال‌ها بعد از کاشت خشک نمی‌شود، در واقع ریسک تلف شدن نهال‌های گلدانی به صفر می‌رسد.
  • دوره بازدهی کوتاه مدتی دارد شما بلافاصله چند ماه یا یک سال پس از کاشت متوجه میوه‌دهی نهال گلدانی خواهند شد و این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.
  • اکثر نهال‌های گلدانی پیوندی هستند بنابراین شما از مرغوب بودن نهال مطمئن هستید.
  • کاشت نهال گلدانی بسیار راحت‌تر هست و شما می‌توانید چاله‌ای را با عمق مناسب حفر کرده نهال را از گلدان درآورده، درون چاله قرار دهید، سپس دور آن را بپوشانید و درخت را آبیاری کنید.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت نهال گلدانی در بین کشاورزان باید به حمل و نقل راحت آن اشاره کنیم، شما می‌توانید فواصل بسیار طولانی را از شهری به شهر دیگر آن را منتقل کنید، بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به نهال وارد شود، البته ما در ادامه معایب خرید نهال و گلدانی را نیز به شما توضیح خواهیم داد.

 

معایب کاشت نهال گلدانی

به همان اندازه که کاشت نهال گلدانی مزایای خاص خود را دارد بهتر است به معایب کاشت نهال گلدانی نیز اشاره‌ای داشته باشیم؛ مهندسین کشاورزی همیشه بر فروش نهال ۲ ساله تاکید می‌کنند، برای شناخت نهال ۲ ساله باید ارتفاع تنه و تناسب بین ریشه و ارتفاع درخت را مورد مقایسه قرار دهید.

در نهال گلدانی نمی‌توانید این مقایسه را انجام داده و سن نهال را تشخیص دهید، بنابراین در صورت خرید نهال گلدانی حتماً نهال‌های شناسنامه دار را خریداری کنید که تاریخ تولید آن درج شده باشد؛ از معایب بعدی این است که در صورت بیمار بودن ریشه شما از آن هیچ اطلاعی نخواهید داشت، چون نهال را مستقیماً از گلدان درآورده و در چاله قرار می‌دهید.

 

زمان کاشت نهال گلدانی

همانطور که اشاره کردیم یکی از مزایای خرید نهال گلدانی نداشتن محدودیت در زمان کاشت نهال گلدانی است، یعنی شما می‌توانید هر زمانی این نهال را در مزرعه کاشت کنید، اگر بنا به دلایلی در برج نهم و برج دوازدهم موفق به کاشت نهال ریشه لخت در مزرعه نشدید می‌توانید با سفارش دادن چند نهال گلدانی در فصول مختلف سال آن را به محوطه با منتقل کنید؛ تنها محدودیتی که مخصوصاً در مناطق کوهستانی در نظر گرفتند، کاشت نهال گلدانی در دوره‌های یخبندان فصل زمستان است؛  در این دوره خاک منطقه کاملا سرد و در حالت یخبندان بوده و باعث صدمه به ریشه نهال گلدانی می‌شود.

قیمت نهال میوه گلدانی و بهترین نهال ها

نحوه کاشت نهال گلدانی

بهتر است به عنوان یک کشاورز با نحوه کاشت نهال گلدانی نیز آشنا باشید:

  • قدم اول قبل از خرید نهال گلدانی رقم و نژاد آن را به خوبی شناخته تا بر اساس آن بتوانید خاک مناسب را برای کاشت آن فراهم‌سازی کنید.
  • در قسمتی از باغ که می‌خواهید نهال و گلدانی را کاشت کنید، زمین را شخم زده و با استفاده از کودهای طبیعی و حیوانی آن را مغذی کنید.
  • حفره‌ای را به ابعاد ۵۰ در ۵۰ و عمق ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر حفر کنید و مطمئن باشید محفظه نهال به راحتی در این حفره جای می‌گیرد.
  • با نهایت دقت و مراقبت نهال را از محفظه خود بیرون بیاورید مطمئن باشید هیچ آسیبی به شاخه برگ و حتی ریشه‌های کناری نهال وارد نشده است.
  • بدون تکاندن خاک اطراف ریشه آن را به آرامی در حفره قرار داده و اطراف آن را با خاک مغذی پر کنید.
  • سپس آبیاری درخت را انجام داده و مراقب باشید تا خاک اطراف درخت خشک نشود.

 

نهال گلدانی بهتر است یا ریشه ای

ما در این آگهی نامه سعی کردیم مزایای و معایب کاشت نهال گلدانی را به طور کامل به شما توضیح دهیم ولی در جواب نهال نهال گلدانی بهتر است یا ریشه ای باید بگوییم

  • نهال گلدانی

حمل و نقل نهال گلدانی بسیار آسان بوده و بدون محدودیت زمانی می‌توانید آن را در باغ خود کاشت کنید، شما می‌توانید نهال‌های گلدانی پیوندی که بهترین کیفیت را دارند را خریداری کنید، ولی فراموش نکنید هزینه حمل و نقل نهال گلدانی گران‌تر خواهد بود چون فضای بیشتری اشغال می‌کند، همچنین قیمت نهال گلدانی گران‌تر از نهال‌های ریشه‌ای هست.

  • نهال میوه ریشه‌ای

 به خاطر مناسب بودن قیمت نهال ریشه لخت برای افرادی که می‌خواهند باغات تجاری را راه‌اندازی کنند، بهتر است نهال ریشه‌ای لخت را خریداری کنند، چون حمل و نقل آنها آسان‌تر و هزینه کمتری نیز خواهد داشت، ولی مزایای نهال ریشه لخت چیست:

  • شما به راحتی می‌توانید ریشه درخت را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن ریشه اطمینان کافی داشته باشید.
  • در نهال‌های گلدانی ریشه‌ها در یکدیگر تنیده و گره می‌خورند در حالی که در ریشه لخت چنین اتفاقی نمی‌افتد شما می‌توانید ریشه‌ها را از همدیگر سوا کرده و در گودال قرار دهید.
  • حتی اگر ریشه درخت آسیب دیده باشد می‌توانید با شیوه پرالیناژ ریشه آن را آماده کاش کنید.

 

قیمت نهال گلدانی

 قیمت نهال گلدانی گران‌تر از نهال ریشه لخت است، با این وجود گاهی مزایای آن به اندازه بالا بوده که باغدار مشتاق خرید نهال گلدانی و کاشت آن در مزرعه هست، بنابراین برای استعلام قیمت نهال گلدانی می‌توانید به سایت paliznahal. ir مراجعه کنید.

پولسازترین درخت ایران

از نظر کارشناسان نهالستان نهال‌های خشکبار مخصوصاً خرید نهال گردو بادام و پسته با توجه به موقعیت کشور ایران به عنوان پولسازترین درخت ایران شناخته می‌شود، از دیگر نهال‌های میوه پولساز  می‌توان به نهال انگور، سیب و انواع نهال مرکبات نیز اشاره کرد چون خواهان زیادی در بازار جهانی دارد.

کلام آخر

تنها توصیه‌‌ای که برای کشاورزان جهت احداث باغ داریم، قبل از خرید نهال حتماً اکوسیستم منطقه خود را به خوبی مورد بررسی قرار داده و نهال سازگار با آن را خریداری کنند، همچنین برای احداث باغ مدرن از کارشناسان و مهندسین نهالستان کمک بخواهند.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

Share