در دفاع از مسلمانان مظلوم فرقی بین شیعه و سنی نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مظلومیت مسلمانان میانمار و لزوم دفاع همه جانبه مسلمانان و مسئولین سایر کشورهای اسلامی از آنان گفتند: متاسفانه هر روز شاهد نمونه های تازه از وضع فجیع مسلمانان کشور میانمار هستیم و شدت جنایات بوداییان این کشور در حق مسلمانان به گونه ای است که حتی طالبان هم محکوم کرده اند اما هیچ صدایی از دنیا در دفاع از این مسلمانان مظلوم شنیده نمی شود.
معظم له افزودند: نباید در دفاع از مسلمانان واقعا مظلوم میانمار کشورهای اسلامی داد و فریاد بزنند؟ نباید کشورهای عضو کنفرانس اسلامی جلسه ای فوق العاده تشکیل دهند؟ شورای امنیت سازمان ملل که اگر گردی بر دامن اسرائیل بنشیند دادش بلند می شود چرا ساکت شده است؟

*پیشنهادی برای حل مشکلات مسلمانان میانمار
ایشان با طرح پیشنهادی برای دفاع از مسلمانان میانمار تاکید کردند: پیشنهاد بنده این است که وزاری خارجه 60کشور اسلامی جلسه ای تشکیل دهند و به وضع فجیع مسلمانان میانمار رسیدگی کنند چرا که اگر بودائیان افراطی میانمار مشاهده کنندکه 60کشور اسلامی به حمایت از مسلمانان این کشور جلسه تشکیل داده اند برای حفظ آبروی خودشان هم که شده از جنایات خود دست می کشند.

*در دفاع از مسلمانان مظلوم فرقی بین شیعه و سنی نیست
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اغلب مسلمانان میانمار اهل سنت هستند گفتند: ما فرقی بین شیعه و سنی در این قضیه نمی بینیم و همان دفاع را داریم که اگر شیعه بودند دفاع می کردیم لذا باید در این قضیه دردناک همه فریاد بکشند و کسی ساکت ننشیند.

*باید غدیر را از مظلومیت خارج کنیم
این مرجع تقلید در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره  به فرارسیدن سالروز عید غدیر خم با تبریک به همه مسلمانان جهان، همگان را به درک مفاهیم غدیر دعوت کردند و گفتند: باید سعی کنیم که این عید بزرگ را از مظلومیت خارج کنیم و در کنار برپایی مجالس شادی و شعف و جشن و سرور همگان را به درک مفاهیم والای غدیر دعوت کنیم و بدون طرح هرگونه مسائل اختلاف انگیر از مذهب خود دفاع کنیم.
ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) به تشریح لزوم شکرگزاری از نعمات الهی پرداختند و گفتند: مطابق حدیثی از امام هادی(ع) باید شکرگزار عملی نعمت های الهی باشیم چرا که شکر باعث فزونی نعمت و کفران باعث زوال نعمت های الهی می شود.

*پایه اصلی اعتقادات شکر منعم است
ایشان گفتند: پایه اصلی اعتقادات شکر منعم است که اگر این دلیل محکم نباشد کسی به سراغ تحقیق از مذهب و پیروی از دین خدا نمی رود چرا که وقتی به او می گوییم با وجود این همه نعمت وجدان اقتضا می کند که از منعم تشکر کنیم فرد به سراغ تحقیق از دین و معنویت و مفاهیم دینی می رود.

*نظام اسلامی و ولایت دو نعمت بزرگ خدا
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نظام اسلامی را نعمت بزرگ الهی دانستند و تاکید کردند: این نعمت نعمت بزرگی است چرا که کسانی که قبل از انقلاب اسلامی و زمان  طاغوت را درک کرده اند به خوبی می دانند که آن زمان چقدر عقب مانده و دچار حقارت و سرخوردگی بودیم اما امروز به برکت نظام اسلامی، ایران در همه جای دنیا داری عزت و سرافرازی است و با همه مشکلاتی که دارد اما در منطقه و جهان با عزت و قدرتمند است که لازم است همه ما شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.
معظم له نعمت ولایت را یک نعمت مهم و تاثیرگزار در سعادت انسان ها دانستند و گفتند:ولایت اهل بیت (ع) خود یک نعمت بزرگ و عظیم الهی است که باید با همه وجود قدردان و شاکر آن باشیم و با اعمال و رفتار خود شکرگزاری این نعمت عظیم را داشته باشیم.

 

 

Share