ما تاریخ را تغییر می دهیم/رهبر ایران گفتند: اسد پیروز می شود

سید حسن نصر الله:
دبیر کل حزب الله لبنان

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما نسبت به حضورمان در  نبرد سوریه آگاهی و بصیرت داریم، شهدای ما، مجروحان ما، اسرایمان و مردم ما معادلات را تغییر داده و نه تنها تاریخ لبنان بلکه تاریخ منطقه را تغییر می دهند.
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که مقاومت در جنگ سوریه و نبردهای باقی مانده پیروز است و افزود: محور مقابل ما در این نبرد شکست خورده و حالا می خواهند مذاکره کنند تا دستاوردهایی داشته باشند، مسیر محور مقابل ما شکست خورده و مسیر ما مسیر پیروزی است که برای به دست آوردن آن و تغییر معادلات به سود امت (اسلامی) رنج فراوانی را به جان خریدیم.
سید حسن نصر الله که این سخنان را در جمع شماری از مداحان و مبلغان در آستانه حلول ماه محرم بیان کرده است تأکید کرد که نبرد علیه داعش و جبهه النصره یکی از بزرگترین رنج هایی بود که از سال ۲۰۱۰ تا کنون با آن مواجه شده بودیم و از جنگ تموز در سال ۲۰۰۶ (جنگ با اسرائیل) هم خطرناک تر بود. وی تأکید کرد که از سال ۲۰۱۱ می دانستیم آنچه در حال رخ دادن است یک فتنه بزرگ است و طرحی آمریکایی_اسرائیلی_قطری_سعودی برای از بین بردن محور مقاومت و از پایان دادن به مسأله فلسطین است.
سید حسن نصرالله روایتی هم از دیدارش در اوایل بحران سوریه با آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نقل کرد و گفت: در آن روزها همه به یقین رسیده بودند که دولت بشار اسد بعد از دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد. دیدگاه خود را در خصوص طرح دشمن برای رهبر بیان کردیم و گفتیم اگر امروز در دمشق با آنها مقابله نکنیم فردا در الهرمل، بعلبک، الضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان باید با آنها بجنگیم...رهبر ضمن تأیید این سخن گفتند: نه تنها در این مناطق بلکه حتی در کرمان، خوزستان و تهران... این جنگ محورهای متعددی دارد محور ایران، محور لبنان و محور سوریه و رهبر این محور (محور سوریه) بشار  الاسد است که باید به او کمک کنیم تا پیروز شود و پیروز هم خواهد شد.
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: تنها یک سال و نیم یا دو سال بعد از بحران سوریه بود که سعودی ها در پیامی به بشار اسد به او گفته بودند فردا صبح در یک نشست خبری اعلام کن که روابط خود را با ایران و حزب الله قطع خواهی کرد و به این ترتیب بحران به پایان خواهد رسید.
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به برادرانمان در عراق هم از همان ابتدا هشدار داده بودیم که اگر با داعش مقابله نکنند و تروریست های داعش دیرالزور را به دست بگیرند هدف بعدی آنها ورود به عراق خواهد بود...پیش بینی های ما هم درست از آب در آمد و تروریست های داعش توانستند دو سوم مساحت عراق را در اختیار بگیرند و در ۲۰ کیلومتری کربلا، ۴۰ کیلومتری بغداد و ۲۰۰ متری بارگاه امام حسن عسکری «ع» در سامراء قرار گرفته بودند.
سید حسن نصرالله گفت: اگر  به جهاد و تکلیفی که داشتیم عمل نمی کردیم چه اتفاقی ممکن بود در لبنان رخ دهد؟ اگر مردم عراق به فتوای جهاد (فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای مقابله با داعش در سال ۲۰۱۴) عمل نمی کردند چه اتفاقی در عراق رخ می داد؟
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که این نبرد، نبرد مقدسی است و افزود: به سوریه رفتیم تا ادای تکلیف کنیم وگرنه چه چیزی سبب می شد تا جوانان ما که همه از فرماندان و رهبران بودند به حلب یا دیرالزور بروند در جایی که برادران ما حدود ۸ ماه در محاصره تروریست ها بودند؟ هر کاری هم انجام دهیم برخی در لبنان هیچ وقت راضی نمی شوند پس به خودتان زحمت ندهید می توانند آب دریا را بخورند (کنایه از اینکه هر کاری می خواهند انجام دهند...از خشم بمیرند) فرد شکست خورده می تواند کمی صدایش را بلند کند.
سید حسن نصرالله به اهمیت پاسداشت یاد ایام عاشورا هم اشاره کرد و گفت که عاشورا مناسبتی حماسی است و باید در مجالس آن حضور پیدا کرد و ملزومات این ایام را رعایت کرد و از مداحان حسینی خواست تا از نقل امور غلط و اشتباه و مبالغه پرهیز کرده و موضوعاتی که با اشکال های بینشی همراه است را نقل نکنند. وی در ادامه از آنها خواست تا به این مسأله توجه کنند که جنبش امام حسین(علیه السلام) فقط در مقابله با ظلم نبود بلکه پاسخ به تکلیف الهی برای جهاد هم بوده است. وی همچنین به مداحان توصیه کرد در سوگواری مبالغه نکنند و بر بخش صلابت و استواری بر ارزش هایی که از کربلا آموزش می بینیم تکیه کنند به ویژه درسی که حضرت زینب(سلام الله علیها) در این زمینه می دهد.
دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت که با پیشرفت مطالعات و تحقیق ها در حوزه های علمیه، محققان در خصوص برخی موضوعاتی که در مجالس عزاداری به روال تبدیل شده ملاحظاتی پیدا کرده اند، برخی امور نیاز به اصلاح دارند اما بدون اینکه  دیدگاه های پیشین را مورد هجوم قرار داد، به سادگی  و بدون اینکه دیدگاه های دیگر را مورد حمله قرار دهیم، می توانیم بگوییم چه چیزی صحیح است و به این ترتیب مستمعان و افرادی که در مجالس شرکت می کنند را شوکه نمی کنیم و اختلافی هم ایجاد نمی شود.

 

 

 

 

Share