انتقاد آیت الله العظمی مکارم از اختلاس ها و فیش های نجومی

آیت الله العظمی مکارم خطاب به دولت و ملت عراق:
آیت الله مکارم شیرازی

عربستان که با تجهیز داعش کشور شما را ویران کرد و طرفدار تجزیه کشور شماست دست در دست آنها می دهید؟ این موضوع واقعا وحشتناک است و اصلا  نمی شود تفسیر کرد

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم به تبیین اهمیت وحدت در میان جوامع اسلامی پرداختند و با اشاره به اختلاف های پیش آمده در میان مسئولین عراقی گفتند: درکشور برادر ما عراق بین مذهبی ها اختلاف پیش آمده است؛ پیام من به برادران ما در عراق این است که هرچه می توانند وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.
معظم له افزودند: متاسفانه بعضی گروه های کوچک در عراق  رفته اند با عربستان روی هم ریخته اند و این مایه تعجب است.
ایشان خطاب به آن عده کوچک اختلاف انگیز گفتند: عربستان که با تجهیز داعش کشور شما را ویران کرد و طرفدار تجزیه کشور شماست دست در دست آنها می دهید؟ این موضوع واقعا وحشتناک است و اصلا  نمی شود تفسیر کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به ملت و مسئولین عراقی تاکید کردند: اگر اختلاف بین شما پیدا می شود پیروزی های به دست آمده در کشور شما از دست می رود؛ عراق امروز در شرایط خوبی است و تفاله های تروریست هم به زودی  بیرون انداخته می شود  اما اگر ساز اختلاف بزنند خدای ناکرده پیروزی ها از دست می رود.
ایشان گفتند: در کشور ما نیز هرچه ما پیش تر می رویم آثار اختلاف بین مسئولین  نیز دیده می شود؛ در زمانی که دشمن گردن کلفتی در میان ما هست و مدام تهدید می کند آیا باید به اختلافات داخلی بپردازیم یا دشمنان خارجی را از سر راه برداریم؟

خبر دادند که برای مسلمانان مظلوم میانمار کمک جمع می کنند، نباید آنها را فراموش کنند چرا که سازمان های بین المللی دلشان نمی سوزد بلکه باید مسلمانان خودشان دلشان بسوزد و آنها را یاری دهند

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خویش با اشاره به اوضاع اسفناک مسلمانان میانمار با اهدای مبلغ 100میلیون تومان برای کمک به این کشور همگان را برای کمک و یاری به این مردم مظلوم فراخواندند.
ایشان گفتند: خبر دادند که برای مسلمانان مظلوم میانمار کمک جمع می کنند، نباید آنها را فراموش کنند چرا که سازمان های بین المللی دلشان نمی سوزد بلکه باید مسلمانان خودشان دلشان بسوزد و آنها را یاری دهند.
ایشان در تفسیر حدیثی از امام معصوم(ع) تایکد کردند: خدای متعال سرمایه های عظیمی از قبیل سلامتی وعمر به انسان داده است که  این سرمایه های به تدریج از انسان ها گرفته می شود لذا باید از آنها در بهترین راه که همان بندگی خداست استفاده کرد.

این اختلاس هایی که می بینیم و بحث های هزار میلیاردی است، حقوق های نجومی و بالاتر از آن واقعا جای سوال است که  آن فرد مفسد با این اموال حرام چه می خواهد کند؟ این اشخاص طبق حدیث از دنیا بیرون می روند در حالی که توشه ای برای خود فراهم نکرده اند

ایشان افزودند: اشخاص در این دنیا گویا در بازاری هستند  که با سرمایه های خود به تجارت آمده اند و بعضی ها راه صحیح را پیدا کردند و به مقدار نیاز به این دنیا بسنده می کنند و بقیه اش را در راه خدا، نیکوکاری، بندگی خدا ،تهذیب نفس، پاکسازی ایمان و اخلاق به کار می گیرید اینها  تجارت خوبی می کنند واگر سرمایه ای از دست می دهند اما توشه مناسبی هم برداشته اند.
این مرجع تقلید افزودند: اما بد بخت ترین انسان ها کسانی هستند که سرمایه های عظیم الهی را در راه های رسیدن به آرزوهای دور و دراز مصرف می کنند اما یا به آن آرزوها و آمال نمی رسند و یا به بخشی از آن می رسندو برای آخرت خویش هم چیزی ذخیره نکرده اند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از اختلاس های بعضی مسئولین و حقوق های نجومی گفتند: این اختلاس هایی که می بینیم و بحث های هزار میلیاردی است، حقوق های نجومی و بالاتر از آن واقعا جای سوال است که  آن فرد مفسد با این اموال حرام چه می خواهد کند؟ این اشخاص طبق حدیث از دنیا بیرون می روند در حالی که توشه ای برای خود فراهم نکرده اند.
ایشان تاکید کردند: آمال و آرزوها پایان ندارد و دامنه اش بی انتهاست است و این آروزهای نامحدود غالبا هم خیال و اوهام است و واقعیت ارزشمندی ندارد.
معظم له گفتند: مشاهده شده است که افرادی که در خط دین و مذهب هستند ولی وقتی در دامن آروزها افتادند از مسیر مستقیم الهی منحرف شدند و عاقبت به خیر نشدند.

 

 

 

Share