جامعه نیازمند مبلغینی است که پاسخ گوی نیازهای روز باشند

آیت الله العظمی نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار ائمه جماعت صنعت آب و برق که در دفتر معظم له در قم برگزار شدگفتند: مسلمانان نباید نسبت به مسئله قدس ساکت باشد، بلکه باید نسبت به این حرکت واکنش نشان دهند، چون دشمن می خواهد به زور قدس از مسلمانان بگیرد.
ایشان با بیان اینکه در رژیم گذشته علمای ربانی نمی توانستند به دولت انتقاد کنند و اصلا اجازه نمی دانند گفتند: خدا را شکر که این زمینه با پیروزی انقلاب ایجاد شد و روحانیت و بزرگان دین مشکلات جامعه را به گوش دولت می رساند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه تبلیغ وترویج دین مسئله مهم در دین است و روحانیت در ادامه راه انبیاء الهی می باشند، افزودند: مهمترین مسئله در تبلیغ دین، اخلاق، رفتارمناسب با مردم و با مردم بودن است.
معظم له بیان داشتند: ازدیگر مسائل مهم در امر تبلیغ بیان حق است؛ این همان مسئله ای است که انبیاء الهی برای آن مبعوث شده بودند و مردم به آن دعوت می کرده اند.
ایشان افزودند: مسئله دیگر درتبلیغ ابلاغ درست دین و مبانی و سخنان اهل بیت(علیه السلام) است؛ اگر سخنان اهل بیت(علیه السلام) بدون کمی و کاستی به مردم برسد قطعا آنها خواهند پذیرفت.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: نهج البلاغه یکی ازمهمترین منابع تبلیغی است و در آن موضوعات ومسائل مختلفی آمده و ازجمله موضوع حقوق بشر، حفظ بیت المال، مدیریت، سیاست واخلاق بیان شده است.
معظم له بیان داشتند: هیچ وقت خدا زمین را از حجت خالی نکرده و همیشه افرادی بوده اند و دین را برای مردم تبیین کرده اند.
حضرت آیت الله نوری همدانی بر هجرت علما و مبلغین تاکید کردند و اظهارداشتند: امروز جامعه نیازمند به مبلغینی داردکه بتوانند پاسخ گوی شبهات و مباحث اعتقادی باشند.

 

Share