مردم آمار ارقام نمی خواهند رفاه می خواهند

آیت الله العظمی نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفتند: حوزه ها وظیفه دارند از همه موضوعات مطرح در جهان مطلع بوده و در برابر آنها ساکت و غافل نباشند.
ایشان با اشاره به اهمیت زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه گفتند: در زیارت جامعه کبیره که از ناحیه امام هادی (علیه السلام) است، اوصاف ائمه معصومین (علیه السلام) بیان شده است که باید به آنها توجه کنیم.
معظم له با تبیین مسائل کشور در عرصه داخلی و بین المللی عنوان داشتند: یکی از مسائل مهم داخلی، معیشت مردم است، یعنی مردم باید آن وسعت و رفاه که اسلام تاکید بر آن تاکید کرده در سفره خود ببینند و الا آمار و ارقام هیچ اثری ندارد.
حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: اگر مسئولان به وظیفه خود در عرصه اقتصادی عمل می کردند، این گرانی و مشکلات به وجود نمی آمد.
ایشان با اشاره به بحث انتقاد از معصومین که از ناحیه یکی از مسئولان مطرح شده بود، گفتند: در کشور بحثی پیرامون عصمت انبیا مطرح شد و گفتند به پیامبر و ائمه انتقاد می شده است که البته خلط مبحث شده است چون انتقاد نسبت به ائمه (علیه السلام) وجود ندارد و آنچه مطرح است اینکه گاهی از آنها سئوال می شده و ایشان پاسخ می دادند.
معظم له افزودند:  همه باید وحدت و اتحاد داشته باشیم و بر محور فکر و خواسته رهبری حرکت کنیم.نباید طوری باشد که دشمن ما را مشغول یکسری مسائل کنند و آنها در حاشیه امن کار خود را پیش ببرند.
ایشان  با تاکید بر اینکه سئوال به غیر از انتقاد است، عنوان داشتند: فضلا و علمای حوزه به درستی به این مساله پاسخ دادند و ما هم می گوئیم که نباید خلط مبحث و مغالطه کاری کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: مردم از گرانی و بیکاری به ستوه آمدند و ناچار شدند بابت گرانی حرکتی کنند؛ اما دشمن موج سواری کرد و با استفاده از فضای مجازی و تحریک مردم این مسائل و مشکلات را ایجاد نمود.
این مرجع تقلید ضمن تاکید بر علاقه مندی مردم به نظام و انقلاب اسلامی گفتند: مردم برای حفظ و ابقای نظام حاضرند جان دهند و مملکت خود را دوست دارند؛ اما وقتی دیدند مسئولان به وظیفه خود در بحث معیشت عمل نمی کنند و جلوی قاچاق کالا گرفته نمی شود، به ستوه آمده و اعتراض کردند، اگر مسئولان وظیفه خود را به درستی انجام می دادند، آن جریانات به وجود نمی آمد.
ایشان در پایان گفتند:  مسئولان کشور کار خود را که خدمت به مردم و اصلاح معیشت مردم و رفع بیکاری و گرانی است را انجام دهند و به رونق تولید و اشتغال بپردازند.

.

 

 

 

Share