درسی از حضور ملت های غیر مسلمان در روز قدس

سید حسین سیدی
خاخام های یهودی  در روز قدس
با وجود آنکه ملت های غیر مسلمان، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند و در روزز قدس به خیابانها می آیند، متاسفانه برخی کشورهای اسلامی، با این قضیه کاری ندارند.

در روز قدس، خیلی از غیر مسلمانان به دفاع از فلسطین پرداخته و از ظلم های رژیم سفاک صهیونیستی در حق فلسطینیان و در حق انسانیت، برائت می جویند. در این میان متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی، گویا که هیچ کاری با فلسطین نداشته و با رژیم صهیونیستی هیچ مشکلی ندارند. در حالی که این رفتار آنها، نه تنها از نظر اسلام محکوم است؛ بلکه از نظر غیر مسلمانان نیز رد می شود. در قرآن می خوانیم: «رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذينَ كَفَرُوا؛ پروردگارا، ما را وسيله آزمايش كسانى كه كفر ورزيده ‏اند قرار مده (كه ما را به زبان يا به عمل بيازارند.»[1] 

وقتی که ملت های غیر مسلمان و برخی از خاخام های یهودی در صف مبارزه با رژیم صهیونیستی ایستاده اند، باید برای برخی از سران کشورهای اسلامی دردآور باشد که سکوت کنند(اما اینگونه نیست...). متاسفانه در سایه همین سکوت هاست که رژیم کودک کش صهیونیستی، روز بروز گستاخ تر می شود. هر چند بر اثر مقاومت فلسطینیان و شکست از حزب الله، از توهم «نیل تا فرات» خود ناچارا خارج شده است.

پی نوشت
1ــ ممتحنه/5

Share