چند نکته در مورد وهابیت تکفیری

موضوع: 
سید حسین سیدی
داعش تکفیری و وهابی
اگر چه به حسب ظاهر، وهابیت تکفیری، اهداف پلید خود را پیش می برد، اما با ایستادگی در مقابل آن، می توان از پیشروی آن جلوگیری کرد و ثابت نمود که هر که با آل علی درافتد، برافتد.

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) بدست وهابیون تکفیری و قسی القلب است. فرقه تکفیری و ضاله ای که مسلمین همگی خواستار نابودی و ریشه کنی آن بوده و هستند. همچنان که گفته اند: «هر کس با آل علی(علیه السلام) درافتاد؛ برافتاد». در این میان ممکن است کسی برایش سؤال شود که چرا وهابیت تکفیری علی رغم تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) و به راه انداختن جنگ های مذهبی و کشت و کشتارهای فجیع، ظاهراً هر روز، قوت تازه ای گرفته و فتنه تازه ای می آفریند؟!
برای حل این شبهه به چند نکته باید توجه کنیم:
نکته اول: قرار نیست هر کسی که مخالف اهل بیت (علیهم السلام) باشد (مثل وهابیون و داعش) با نیروی غیبی از بین بروند. چنانکه حضرت علی (علیه السلام) مردم کوفه را بخاطر سهل انگاری در مقابل معاویه لعنت الله، سرزنش می کند.[1] بنابراین باید کسانی در مقابل دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) بایستند تا آنها را مضمحل کنند؛ وگرنه طبیعتا آنها جری تر می شوند. چنانکه معاویه، دشمن اهل بیت از سهل انگاری یاران مولا (علیه السلام) نهایت استفاده را برد. البته در زمان ما با دلاورمردی مدافعین حرم و رزمندگان مقاومت، الحمدالله داعش نابود شد و بقیه تفاله های آن نیز نابود می شوند، إن شاءالله.
نکته دوم: خداوند در مورد هر قومی، سنت مخصوص آن قوم را اراده می فرماید. در مورد وهابیون و دشمنان اهل بیت که بر ثروت خود و رابطه با دولت های مستکبر عالم می نازند، باید این آیه را خواند. «(اى پيغمبر) مپندار آنهايى كه به كردار زشت خود شادمانند و دوست دارند كه مردم به اوصاف پسنديده ‏اى كه هيچ در آنها نيست آنها را ستايش كنند، البته گمان مدار كه از عذاب خدا رهايى دارند، كه آنها را عذابى دردناك خواهد بود.»[2]
نکته سوم: قرار نیست هر کس که چند روزه ای حکومت کرد و به حسب ظاهر، طمطراقی داشت؛ حق با او باشد. به قول صائب تبریزی: «من از روییدن خارِ سرِ دیوار دانستم *** که ناکس، کس نمی گردد از این بالا نشستن ها»

پی نوشت:
1ــ الغارات (ط - الحديثة)، ابراهیم بن محمد ثقفی، ج‏2 / 476.
2ــ آل عمران/188.
 

Share