بخش عمده ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است

دیدارهای رهبر انقلاب
رهبر معظم انقلاب: نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به ویژه آمریکایی ها امری لازم است و این کار باید بهنگام، صریح و قاطع انجام شود.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین, حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه ی انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

همه ی مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این جلسه، شرط اصلی موفقیت در همه ی عرصه ها را برخورداری از «روحیه ی قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه ی مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور خواندند و همه ی دستگاه ها را به هماهنگی با آن فراخواندند.
ایشان شرط دیگر غلبه بر تنگناها را ارسال تصویری مقتدر از دولت برشمردند و افزودند: تصویر دولت در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است.

بخش عمده ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است، یعنی مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آن ها ارتباط برقرار کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین صداوسیما و دستگاه های تبلیغاتی را به انتقال تصویر درست از اقدامات دولت توصیه کردند و افزودند: البته بیان انتقادهای منطقی اشکالی ندارد، ضمن اینکه بخش عمده ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است، یعنی مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آن ها ارتباط برقرار کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با مقتدرانه توصیف کردن مواضع رئیس جمهور کشورمان در اروپا افزودند: نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به ویژه آمریکایی ها امری لازم است و این کار باید بهنگام، صریح و قاطع انجام شود.
«دنبال کردن جدی کارها با استفاده از امکانات و توانایی های کشور» سفارش دیگر رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان بود. ایشان افزودند: البته طرف های اروپایی موظفند تضمین های لازم را درخصوص برجام بدهند اما نباید اقتصاد کشور به این موضوع گره زده و معطل آن شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر «لزوم گسترش روزافزون دیپلماسی و ارتباطات خارجی»، افزودند: به جز موارد معدودی همچون آمریکا، روابط کشور با شرق و غرب باید هرچه بیشتر تقویت شود و تحرک عملیاتی و هدفمند دیپلماسی افزایش یابد.

راهکارهای رهبر انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان چند توصیه و راهکار برای حل مشکلات اقتصادی پرداختند.
ایشان تهیه ی «نقشه ی راه اقتصادِ باثبات» را لازم دانستند و افزودند: اگر نقشه ی راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت.
«تقویت بخش خصوصی» و «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان» دو توصیه ی دیگر حضرت آیت الله خامنه ای بود.

باید با متخلفان سکه وارز برخورد شود
ایشان در همین زمینه به نمونه هایی از تخلفات برخی دستگاه ها و افراد در مسائل اخیر سکه و ارز اشاره و تأکید کردند: باید با متخلفان در هر سطحی که هستند برخورد شود.
رهبر انقلاب اسلامی دستور روز گذشته ی رئیس جمهور برای برخورد با تخلفات در واردات خودرو را خوب خواندند و افزودند: البته این دستورها باید پیگیری شود تا به نتیجه ی مطلوب برسد.
ایشان «اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول شویی» را ضروری دانستند و با اشاره به برخی تخلفات انجام شده در استفاده از ارز دولتی گفتند: باید با سامانه های مربوط و یا مقررات قانونی جلوی چنین تخلفات آشکاری گرفته شود.
«جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی»، «اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع» و «مبارزه ی واقعی با فساد» محورهای بعدی مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی در این نشست بود.
ایشان با تأکید بر اینکه در مبارزه با مفاسد ابتدا باید با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس به طور شفاف اطلاع رسانی شود، گفتند: البته مسئله ی برخورد با مفاسد در وهله ی اول به عهده ی مسئولان دستگاه ها است و پس از آن باید موضوع به قوه ی قضائیه واگذار شود.

مشکلات را با مردم در میان بگذارید
حضرت آیت الله خامنه ای، «حرف زدنِ رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط» را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: مشکلات را با مردم در میان بگذارید و ضمن ارائه ی اقدامات خود، نقشه ی دشمن را برای آن ها تبیین کنید.
ایشان در پایان گفتند: جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه های آمریکا را ناکام بگذارد.
در این جلسه، آقای روحانی رئیس جمهور خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: همه ی تلاش خود را به کار می بندیم تا نکاتی را که بیان فرمودید، عملیاتی و اجرایی کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به تلاش دشمن برای نگران کردن مردم از آینده و ایجاد انتظارات تورمی، افزود: با وجود همه ی تلاش های روانی و اقتصادی دشمنان ایران، درآمدهای ارزی و ریالی کشور در سه ماهه ی اول امسال بیش از سه ماهه ی اول سال قبل بوده و در بخش عمرانی ۲۲ برابر سال قبل اعتبارات لازم تخصیص و تأمین شده است.
آقای روحانی با تأکید بر اینکه برخی مسائل همچون اشکالات نظام بانکی و نقدینگی، ارتباطی با تحریم و فشارهای خارجی ندارد و از گذشته وجود داشته است، به برنامه ی دولت برای حل این مسائل اشاره کرد و گفت: حل این مسائل جزو دستورکارهای اساسی شورای عالی هماهنگی اقتصادی و ستاد اقتصادی دولت است.
رئیس جمهور همچنین هماهنگی کامل قوا و دستگاه ها برای خنثی کردن توطئه های آمریکایی ها را ضروری دانست.

Share