مولودی زیبای ای عشق شورانگیز - میلاد امام حسین علیه السلام

دریافت ویدئو
مولودی زیبای «ای عشق شورانگیز» به مناسبت میلاد امام حسین (علیه السلام) با نوای حاج محمود کریمی

مولودی زیبای ای عشق شورانگیز - میلاد امام حسین علیه السلام

کلیپ مولودی زیبای ای عشق شورانگیز به مناسبت میلاد امام حسین علیه السلام با نوای حاج محمود کریمی به مدت 6 دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود.

مولودی زیبای ای عشق شورانگیز

کلیپ مولودی زیبای ای عشق شورانگیز

مژده ای دل که دگر سوم شعبان آمد

پیک شادی ز بر حضرت جانان آمد

مژده ای دل که برای دل غم دیده ی ما

هدهد خوش خبر از نزد سلیمان آمد

روز سوم ماه شعبان سال 4 هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت علی و فاطمه علیهماالسلام، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه ی وحی و ولایت، چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) رسید، به خانه ی حضرت علی و فاطمه (علیهماالسلام) آمد و اسماء (2) را فرمود تا کودکش را بیاورد. اسماء او را در پارچه ای سپید پیچید و خدمت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برد، آن بزرگوار به گوش راست او اذان و به گوش چپشان اقامه گفتند (3).

به روزهای اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحی الهی، حضرت جبرئیل علیه السلام، فرود آمد و گفت :

سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون «شبیر» (4) که به عربی «حسین» خوانده می شود، نام بگذار. (5) 
زیرا علی علیه السلام برای تو به سان هارون برای موسی بن عمران است جز آنکه تو خاتم پیغمبران هستی!

و به این ترتیب نام پرعظمت «حسین» از جانب پروردگار متعال ، برای دومین فرزند فاطمه سلام الله علیها انتخاب شد.

به روز هفتم ولادتش، فاطمه ی زهراء سلام الله علیها، گوسفندی را برای فرزندش به عنوان عقیقه (6) کشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موی سر او نقره صدقه داد. (7)

پی نوشت ها :

1- در سال و ماه و روز ولادت امام حسین (ع) اقوال دیگری هم گفته شده است،ولی ما قول مشهور بین شیعه را نقل کردیم.ر.به. ک.اعلام الوری طبرسی ص 213

2- احتمال دارد منظور از اسماء،دختر یزید بن سکن انصاری باشد.ر.به.ک.اعیان الشیعه جزء 11 ص 167

3- امالی شیخ طوسی ج 1 ص 377

4- شبر بر وزن حسن و شبیر بر وزن حسین و مشبر بر وزن محسن نام پسران هارون بوده است و پیغمبر اسلام (ص) فرزندان خود حسن و حسین و محسن را به این سه نام نامیده است- تاج العروس ج 3 ص 389،این سه کلمه در زبان عبری همان معنی را دارد که حسن و حسین و محسن در زبان عربی دارد- لسان العرب ج 6 ص 60

5- معانی الاخبار ص 57

6- در منابع اسلامی در باره ی عقیقه سفارش فراوان شده و برای سلامتی فرزند بسیار مؤثر دانسته شده است،ر.به.ک.وسائل الشیعه ج 15 ص 143 به بعد.

7- کافی ج 6 ص 33.

مولودی زیبای ای عشق شورانگیز

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share