علت ترور مطهری ها...؟

موضوع: 
سید حسین سیدی
شهید مطهری
دشمنان انقلاب، کسانی را که هم نخبه باشند و هم انقلابی و متدین و تاثیرگذار(نظیر شهدای هسته ای)، ترور می کنند؛ وگرنه افراد نخبه زیاد هستند؛ اما ...آزادانه می چرخند.

علت ترور مطهری ها...؟

در مورد علت ترور مطهری ها باید بگوییم که همواره یکی از نقشه های دشمن «حذف افراد انقلابی و تاثیرگذار» است؛ حالا یا با حذف و ترور فیزیکی و یا با ترور شخصیت. پس یکی از کسانی که مورد ترور فیزیکی قرار گرفت، شهید مطهری بود.

بی تردید شهید مطهری یکی از افراد تاثیرگذار بر انقلاب اسلامی بود که دشمنان، او را خیلی  زود از انقلاب گرفتند. دشمنانی که: «وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا؛ و مشركان، پيوسته با شما مى‏ جنگند، تا اگر بتوانند شما را از آيينتان برگردانند.»[1] پیام آیه این است که دشمن می خواهد ما را از مسیر اصلی ــ که عَنْ دينِكُمْ است ــ باز دارد. به عبارت دیگر  اگر دشمن ببیند که فرد نخبه ای مثل شهید مطهری هست که با هیچ ترفندی نمی شود او را مهار کرد (تهمت و برچسب و تهدید) و قادر نیست او از مسیر انقلاب و ارزش های اسلامی  منصرف کند، دست به ترور فیزیکی او می زند؛ اما اگر ببیند که فرد نخبه ای در میان جامعه اسلامی هست ولی تعصبی بر اسلام و انقلاب ندارد؛ کار چندانی به او ندارد و حتی در پی جذب او نیز  بر می آید.

بنابراین دشمنان انقلاب، کسانی را که هم نخبه باشند و هم انقلابی و متدین و تاثیرگذار(نظیر شهدای هسته ای)، ترور می کنند؛ وگرنه افراد نخبه زیاد هستند؛ اما ...آزادانه می چرخند.

امروز اگر می بینیم که آمریکا، سپاه پاسداران را مورد اقدامات خصمانه خود قرار می دهد، به خاطر آن است که سپاه بحمدالله توانسته ضربات کوبنده ای بر آنها بزند؛ و این البته دشمن تراشی نیست و این نکته مهم را به ما می آموزد که دشمن، با کسی دشمن است که دلسوز انقلاب و ارزش ها و مردم است؛ نه مدعیان نان به نرخ روز خور.

علت ترور مطهری ها...؟

مطالب مرتبط: روز معلم - ویژه نامه معلم مطهر؛ شهید مطهری

پی نوشت:
1ــ سوره بقره/ آیه 217.

پدیدآورنده: 
Share