فیلم سینمایی ترن امير قويدل (1366) با کیفیت عالی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل فیلم سینمایی ترن امیر قویدل (1366) با کیفیت عالی918.68 مگابایت
دانلود فیلم سینمایی ترن امير قويدل از سری فیلمهای انقلابی است که به نویسندگی و کارگردانی امير قويدل محصول سال 1366 شمسی است.

فیلم سینمایی ترن امير قويدل (1366) با کیفیت عالی

فیلم سینمایی ترن امير قويدل از سری فیلمهای انقلابی است که به نویسندگی و کارگردانی امیر قویدل محصول سال 1366 است.

ترن نام فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی امیر قویدل است. این فیلم محصول سال ۱۳۶۶ می باشد. موضوع فیلم در مورد قطار حامل سوخت است که با نقشه رئیس قطار ونیروهای انقلابی جهت رسیدن به مناطق سردسیر تغییر مسیر میدهد. در بین راه قطار متوقف شده ورئیس وهمراهش بازداشت میشوند اما لکوموتیوران مصمم میشود قطار را به مقصد برساند و در این راه جان خود را نیز از دست میدهد. در این فیلم بازیگرانی چون فرامرز قریبیان با صدای منوچهر اسماعیلی، خسرو شکیبایی با صدای خسرو خسروشاهی و عنایت بخشی با صدای ایرج ناظریان به ایفای نقش پرداخته اند. فرامرز قریبیان برای بازی در این فیلم موفق به دریافت لوح زرین جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۶۶ شد.

فیلم سینمایی ترن امير قويدل (1366) با کیفیت عالی

خلاصه داستان فیلم ترن :

زمستان 1357، در اوج انقلاب، یک قطار سوخت رسان ارتشی به مقصد اصفهان در حرکت است. گروهی از کارگران اعتصابی شرکت نفت و راه آهن برای رفع نیاز مردم، مسیر قطار را به مقصد شمال تغییر می دهند. ارتش وارد عمل می شود و می خواهد محموله را پس بگیرد. لکوموتیوران پیر به نام فولاد و دستیارانش با زحمت محموله را به مقصد می رسانند. مأموران به آنان هجوم می برند. مردم منطقه با مشعل های فروزان به کمک آن ها می روند و قطار را تا مقصد همراهی می کنند. لکوموتیوران در واپسین لحظه کشته می شود.

فیلم سینمایی ترن امير قويدل (1366) با کیفیت عالی

کارگردان: امیر قویدل
نویسنده : امیر قویدل
موسیقی: مجید انتظامی
سال تولید: 1366 شمسی
موضوع: حادثه ای / انقلابی

فیلم سینمایی ترن امير قويدل (1366) با کیفیت عالی

بازیگران فیلم ترن :

۱- نعمت جهانفرد ۲- فرامرز قریبیان ۳- خسرو شکیبایی ۴- حسین ملکی ۵- عنایت بخشی ۶- آرش تاج تهرانی ۷- کنعان کیانی ۸- امراله صابری ۹- سروش خلیلی ۱۰- کیومرث ملک مطیعی ۱۱- عباس کسایی ۱۲- عباس مختاری ۱۳- امیر معاون زاده ۱۴- حسین صفاریان ۱۵- کریم پرویزیان ۱۶- بهرام روشن ۱۷- محمود پیراسته ۱۸- رضا ذوالفقاری ۱۹- حسین صادقی ۲۰- توران قادری ۲۱- عصمت رضایی ۲۲- رضا راد ۲۳- آزادی ۲۴- عباس نوذری

Share