حس مسئولیت پذیری حضرت عباس علیه السلام - استاد رفیعی + متن

بیانات ارزشمند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با موضوع «حس مسئولیت پذیری حضرت عباس علیه السلام»

حس مسئولیت پذیری حضرت عباس علیه السلام - استاد رفیعی + متن

بیانات ارزشمند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با موضوع «حس مسئولیت پذیری حضرت عباس علیه السلام» / مدت زمان : 31 دقیقه

۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩

 خلاصه متن سخنرانی : حس مسئولیت پذیری حضرت عباس علیه السلام / استاد رفیعی

حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام شخصیتی بود که بسیاری از ویژگی های خوب در او جمع شده بود. او در عصر عاشورا مورد توجه امام قرار گرفت و امام با اینکه معصوم بودند خطاب به او فرمودن که جانم به فدای تو .

بنا بر روایات دو دست بریده ی عباس علیه السلام در روز قیامت در دستان فاطمه سلام الله علیها است و با آن بسیاری از انسان ها مورد شفاعت قرار می گیرند و بخشیده خواهند شد. مقام او به قدری ارزشمند است که از امام صادق علیه السلام زیارت نامه ای برای او رسیده است.

یکی از صفات ارزشمند ایشان حس مسئولیت پذیری است. این ویژگی در واقعه ی عاشورا به تصویر کشیده شد. این حس و احساسات دیگر همگی فقط و فقط خاص انسان هستند و حیوانات از داشتن آنها بی بهره اند. انسان معنای مسئولیت را درک می کند. او در برابر دین، در برابر خدا، در برابر امامان و انبیاء مسئول است. عباس علیه السلام در شب عاشورا برادران خود ار جمع کرد و به آنها گفت که ما باید فردا از هیچ چیز دریغ نکنیم و حتی جانمان را نیز فدای امام کنیم.

یکی دیگر از مصداق های این مسئولیت پذیری، در برابر اعضا و جوارح است و بعد از آن انسان در مقابل اعضای خانواده اش مسئولیت دارد.

۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩  ۩

ویژه نامه پیشنهادی: میلاد حضرت عباس علیه السلام - ویژه نامه ابو فاضل / روز جانباز​

Share